خبرگزاری کار ایران

وزیر خارجه قطر:

برای حل بحران باید از سیاست دیکته فاصله گرفت

asdasd
کد خبر : ۵۳۴۴۱۸

وزیر خارجه قطر در کنفرانس حقوق بشر در ژنو اعلام کرد برای حل بحران قطر باید از سیاست دیکته فاصله گرفت.

به گزارش ایلنا به نقل از الجزیره، «محمد بن عبدالرحمان آل‌ثانی» وزیر خارجه قطر امروز –دوشنبه- در نشست اعضای سازمان حقوق بشر سازمان ملل در ژنو، با تاکید بر این که کسی انتظار نداشت بحران دیپلماتیک در شورای همکاری خلیج‌فارس به این سطح برسد، اظهار داشت برای حل این بحران باید از سیاست دیکته دوری کرده و مسیر احترام به حق حاکمیت قطر در پیش گرفته شود.

وی خاطرنشان کرد، بسته‌شدن گذرگاه‌های مرزی با قطر از سوی کشورهای محاصره‌کننده، بر خلاف قوانین بین‌المللی است.

محمد بن‌ عبدالرحمان افزود، کشورهای محاصره‌کننده قطر اقدامات غیرقانونی زیادی علیه این کشور انجام دادند که تمامی آن‌ها نقض آشکار قوانین بین‌المللی بوده و بسیار از اقدامات انسانی را نیز با مشکل مواجه کرد.

وزیر خارجه قطر در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به مشارکت برخی از مبلغان دینی در این بحران و ترویج و دامن زدن به دشمنی میان مردم و دولت‌های خود با قطر، از این اقدام آن‌ها ابراز تاسف کرد.

وی خاطرنشان کرد، کشورهایی که قطر را به محاصره درآوردند علیه کشورهایی که با قطر اعلام همبستگی کردند یک تروریسم فکری را آغاز کردند. این کشورها دشمنان سیاسی خود را در داخل و خارج از کشور خود به تروریسم متهم می‌کنند ولی هیچ جدیتی برای مبارزه با تروریسم از خود نشان نمی‌دهند.

محمد بن عبدالرحمان آل‌ثانی تصریح کرد، قطر با رواج صلح و آموزش‌های مناسب گام‌های موثری در مبارزه با تروریسم برداشته است.

وی تاکید کرد، اقدامات کشورهایی که قطر را محاصره کرده‌اند بیش از هر کس شهروندان خود این کشورها را تحت تاثیر قرار داده است.

وزیر خارجه قطر ادامه داد کشورش به دنبال بررسی اختلافات و رسیدن به راه‌حلی مناسب و مورد توافق تمامی طرف‌ها است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز