خبرگزاری کار ایران

مقام‌های قطر:

میزبانی دوحه از طالبان به درخواست واشنگتن بود

asdasd
کد خبر : ۴۹۹۶۳۲

مقام‌های قطری در واکنش به ادعای عربستان مبنی بر حمایت دوحه از تروریسم، اعلام کردند که قطر با درخواست آمریکا میزبانی طالبان را پذیرفت.

به گزارش ایلنا به نقل از الجزیره، «ماجد القحطانی» نماینده ویژه وزیر خارجه قطر در مبارزه با تروریسم در مصاحبه‌ای با این شبکه تلویزیونی الجزیره در واکنش به ادعای عربستان مبنی بر حمایت قطر از گروه‌های تروریستی اعلام کرد که اگر قطر میزبانی گروه طالبان را پذیرفت، این اقدام به درخواست ایالات متحده آمریکا انجام شده است.

وی افزود که آمریکا نیز به منظور گفت‌وگو با نمایندگان گروه طالبان برای دستیابی به صلح جامع خواستار میزبانی نمایندگان این گروه در دوحه بود.

القحطانی در واکنش به اظهارات «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری ایالات متحده آمریکا که عنوان کرده بود قطر باید حمایت‌های مالی خود از تروریست‌ها را قطع کند، تصریح کرد: «ما خواستار تسهیل در فرایند مذاکرات میان آمریکا و طالبان بوده و این امر نیز به درخواست مقام‌های واشنگتن صورت گرفته است.»

وی همچنین بیانیه عربستان و هم‌پیمانانش در تحریم شخصیت‌ها و موسسات قطری به دلیل حمایت از تروریسم را فاقد اعتبار دانست.

نماینده ویژه وزیر خارجه قطر در مبارزه با تروریسم تصریح کرد که قطر سازوکارهای مناسبی برای مقابله با حمایت مالی از گروه‌های تروریستی دارد و تمامی تلاش خود را برای مبارزه با این پدیده به کار بسته است.

ماجد القحطانی در ادامه خاطر نشان کرد که قطر برای مبارزه با تروریسم بر دیپلماسی پیشگیرانه، تلاش برای حل و فصل نزاع ها، میانجی‌گری بین طرف‌های درگیر و ترغیب مذاکره و تسامح بین طرف‌ها تاکید دارد.

دفتر گروه طالبان، از آغاز سال ۲۰۱۳ میلادی فعالیت خود را در دوحه آغاز کرده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز