خبرگزاری کار ایران

هشدار تلویحی کره‌شمالی به آمریکا درباره جنگ اتمی

asdasd
کد خبر : ۴۸۴۷۱۲

کره‌شمالی ضمن اعتراض به مانور هوایی آمریکا در آسمان منطقه، اعلام کرد که نسبت به هرنوع اقدام جنگی آمریکا، از نیرومندترین شمشیر اتمی خود استفاده کند.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا‌الیوم، در حالی‌که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا از آمادگی برای دیدار با «کیم جونگ‌اون» رهبر کره‌شمالی سخن گفته، کره‌شمالی اعلام کرده که آمریکا حمله اتمی به اهدافی در آن کشور را تمرین کرده است.

خبرگزاری دولتی کره‌شمالی، امروز- سه‌شنبه- در مطلبی شدیداللحن نسبت به مانور هوایی آمریکا در آسمان منطقه اعتراض کرد و در مورد هرنوع حمله اتمی آمریکا به آن کشور هشدار داد.

این خبرگزاری نوشت که «امپریالیست‌های گانگسترمآب آمریکایی در حرکت خود برای از بند رها کردن یک جنگ هسته‌ای در شبه‌جزیره کره بیش از حد بی‌پروایی نشان داده‌اند.»

این خبرگزاری افزود: «روز ١ مه، آمریکائیان با انجام تمرین هوایی پرتاب بمب اتمی بر اهدافی در جمهوری دموکراتیک خلق کره، به اقدام تحریک‌آمیزی در آسمان کره‌جنوبی دست زدند.»

این خبرگزاری در توضیح این تمرین هوایی نوشته است که که بمب‌افکن‌های رادارگریز آمریکایی از جزیره «گوام» پرواز کردند و در آسمان دریای شرق کره به پرواز درآمدند تا «رویه و شیوه هماهنگی عملیات تجهیزات هدفگیری استراتژیک مانند هواپیماها و زیردریایی‌های حمل اسلحه اتمی را آزمایش کنند.»

خبرگزاری کره‌شمالی نوشته است که در حال حاضر، «ترامپ و جنگ‌افروزان آمریکایی همه روزه فریاد جنگ پیشگیرانه اتمی علیه جمهوری دموکراتیک خلق کره را سر می‌دهند» و هشدار داده که کره‌شمالی «از نزدیک حرکت نظامی امپریالیست‌های آمریکایی را زیر نظر دارد و کاملا آماده است تا نسبت به هرنوع اقدام جنگی از نیرومندترین شمشیر اتمی خود استفاده کند و به آن پاسخ دهد.»

روز گذشته، دو فروند هواپیمای بمب‌افکن آمریکایی مافوق صوت بر فراز آب‌های منطقه به پرواز درآمدند. وزیر دفاع کره‌جنوبی گفت که هدف از این پرواز نمایشی، جلوگیری از اقدامات تحریک‌آمیز کره‌شمالی و همچنین آزمون آمادگی رزمی علیه احتمال یک آزمایش هسته‌ای دیگر توسط کره‌شمالی بوده است.

وزارت دفاع آمریکا گفت که این هواپیماها به منظور "«تمرین پرواز» از جزیره گوآم به پرواز درآمدند و تمرین‌هایی را با مشارکت نیروی هوایی کره‌جنوبی و ژاپن انجام دادند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز