خبرگزاری کار ایران

فعال سوری در گفت‌وگو با ایلنا:

کارگران قربانی جنگ در سوریه هستند/ تورم ۱۰ برابر و درآمد یک سوم شده است

asdasd
کد خبر : ۴۸۴۴۷۴

یک فعال امور کارگری سوری تصریح کرد: بحران امنیتی و جنگ در سوریه به صورت مستقیم بر کارگران این کشور تاثیرگذاشت و کارگران سوری از عمده قربانیان بحران امنیتی این کشور به شمار می روند.

یک فعال امور کارگری سوری در گفت‌وگو با ایلنا خاطرنشان کرد: جنگ در هر کشوری باعث نابودی وضعیت اقتصادی می‌شود و سوریه نیز از این قاعده مستثنی نیست. یکی از اموری که به واسطه جنگ شاهد نوسان شدید آن هستیم، وضعیت ارز در آن کشور است که به صورت مستقیم در معیشت این قشر از جامعه تاثیر می‌گذارد.

این فعال کارگری سوری عنوان کرد: به واسطه جنگ در سوریه بسیاری از پروژه‌ها و حوزه‌های کاری که کارگران در آنها مشغول به کار بوده‌اند به تعطیلی کشیده شده است و همین امر باعث افزایش بیکاری شدید در سطح کشور شده است.

وی افزود‌: در شرایط پیش از جنگ حقوق کارگران حدود ۳۰۰ دلار در ماه بود که با آغاز جنگ و افزایش فاجعه‌بار تورم و همچنین بیکاری فراگیر همین مقدار نیز کفاف زندگی عادی کارگران را نمی‌دهد حال آن که با توجه به شرایط موجود میزان درآمد کارگران نسبت به قبل از جنگ کاهش یافته است.

این فعال سوری ادامه داد: تمامی این امور به علاوه مساله نبود امنیت و جنگ در سوریه موج مهاجرت در میان این طبقه را نیز به شدت افزایش داده است.

لازم به ذکر است که پس از گذشت چندین سال از جنگ در سوریه کارگران با کمتر از یک سوم درآمد پیش از جنگ با تورمی که ۱۰ برابر بیشتر از وضعیت قبل از جنگ است، روبه‌رو شده‌اند.

از دیدگاه این فعال کارگری سوری وضعیت کارگران مهاجر سوری به نسبت کشورهای مقصد که به آن منطقه سفر کرده‌اند، متفاوت است ولی نکته مشترک بین تمامی این کارگران تفاوت چشمگیر بین درآمد کارگران مهاجر سوری و کارگران محلی آن کشورهاست و کارگران سوری در کشورهای دیگر حقوق بسیار کمتری نسبت به کاگران محلی آن کشور دریافت می‌کنند.

وی ادامه داد: «تاکنون دولت نیز به دلیل درگیر بودن با مساله جنگ در سوریه برنامه خاصی برای کارگران سوری نداشته و این طبیعی است که کشورهای درگیر جنگ تمام توان و تمرکز خود را بر مساله جنگ قرار می‌دهند.»

اتحادیه‌های کارگری نیز در سوریه وجود دارد که متاسفانه به دلیل این که دولت تمام توجه خود را معطوف به حل بحران امنیتی سوریه و مبارزه با معارضان مسلح وگروه‌های تروریستی کرده است، نمی‌تواند پاسخگوی مطالبات این  اتحادیه‌ها باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز