خبرگزاری کار ایران

عملیات انتحاری در هلمند افغانستان/ گمانه‌زنی‌ درباره دست داشتن داعش در این انفجار

asdasd
کد خبر : ۴۷۱۴۰۰

منابع خبری افغانستان از وقوع انفجار انتحاری علیه نیروهای امنیتی ولایت هلمند خبر دادند.

به گزارش ایلنا به نقل از صدای افغان، مقامات محلی ولایت هلمند در جنوب افغانستان اعلام کردند یک عامل انتحاری موتورسیکلت خود در منطقه گرشک را منفجر کرده و در نتیجه آن ۸ تن از نیروهای امنیتی کشته و ۱۴ تن دیگر زخمی شدند.

این حمله تروریستی حوالی ساعت ۹:۰۰ شب گذشته در منطقه گرشک ولایت هلمند انجام شده است.

براساس گزارش‌ها این حمله تروریستی زمانی رخ داد که نیروهای امنیتی در حال بازرسی خودروها و موتورسیکلت‌های متوقف شده در پست ایست و بازرسی بودند.

تاکنون هیچ گروهی مسئولیت این حمله تروریستی را برعهده نگرفته است.

ولایت هلمند در جنوب کشور یکی از ولایات ناامن است که هر چندگاهی طالبان و داعش دست به حملات انتحاری و تهاجمی علیه نیروهای امنیتی افغانستان می‌زنند.

به گفته مقام های امنیتی ولایت هلمند مدل عملیات بر اساس انتحاری بودن آن و میزان مواد منفجره به کار برده شده در آن به عملیات‌های داعش شبیه است.

ولایت هلمند افغانستان به دلیل کشت خشخاش و تولید مواد وخدر از نوع تریاک یکی از مناطقی است که به میدان رویارویی داعش و طالبان تبدیل شده که دلیل اصلی آن تامین مالی از راه فروش مواد مخدر است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز