خبرگزاری کار ایران

شکست سنگین داعش در سوریه

asdasd
کد خبر : ۲۷۷۹۳۴

همزمان با پیشروی گروه داعش در الانبار، عناصر مسلح این گروه تروریستی در آن سوی مرزهای عراق در خاک سوریه در برابر نیروهای دولتی این کشور متحمل شکست شدند و به ناچار از مواضع خود در مناطق اطراف شهر باستانی «پالمیرا» عقب‌نشینی کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه،دیده‌بان حقوق بشر سوریه (نزدیک به معارضان) در لندن، اعلام کرد گروه تروریستی داعش در پی درگیری‌های مسلحانه شدید با ارتش سوریه، سرانجام مجبور شد از اکثر محله‌های شمالی پالمیرا عقب‌نشینی کند.

فرماندار استان حمص نیز که پالمیرا در آن واقع شده است، اعلام کرد حمله داعش در شمال شهر با شکست مواجه شده است.

با این وجود نگرانی درباره سرنوشت پالمیرا همچنان به قوت خود باقی است چرا که افراط گرایان داعش تقریبا در تمام مناطق اطراف شهر به ویژه در یک کیلومتری منطقه باستانی تدمر ( نام عربی شهر باستانی پالمیرا) حضور دارند.

«مامون عبدالکریم» رئیس سازمان آثار باستانی سوریه، اعلام کرد شهر باستانی پالمیرا در حملات داعش آسیب ندیده است اما این به معنای آن نیست که ما نباید نگران پالمیرا باشیم.

عناصر تروریستی داعش، روز چهارشنبه حملات خود را به شهر باستانی پالمیرا آغاز کرده بودند. این شهر که از موقعیتی راهبردی برخوردار است برای داعش اهمیت زیادی دارد؛ چرا که به صحرای بزرگ سوریه که در مجاورت استان الانبار عراق قرار گرفته است، راه پیدا می‌کند.

در حال حاضر، تکفیری‌های داعش کنترل الرمادی، مرکز استان عمدتا سنی‌نشین الانبار را به دست گرفته‌اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز