خبرگزاری کار ایران

بر اساس بیانیه وزارت دادگستری آمریکا؛

مامور پلیس قاتل جوان سیاه‌پوست در فرگوسن تبرئه شد

asdasd
کد خبر : ۲۵۷۷۸۶

مقام‌های وزارت دادگستری آمریکا بیانیه‌ای صادر کردند که بر اساس آن مامور پلیس قاتل جوان سیاه‌پوست در شهر «فرگوسن» واقع در ایالت میسوری تبرئه شد.

به گزارش ایلنا به نقل از راشاتودی، «دارن ویلسون» مامور پلیس سفیدپوست آمریکایی که در تاریخ ۹ آگوست گذشته با شلیک به «مایکل براون» جوان ۱۸ ساله غیرمسلح و سیاه‌پوست وی را کشته بود، بر اساس بیانیه وزارت دادگستری این کشور که امروز - چهارشنبه - منتشر شد، از هرگونه اتهام تبرئه شد.

در گزارش ۸۶ صفحه‌ای منتشر شده توسط وزارت دادگستری آمریکا اعلام شده است که شاهدی برای اثبات ادعای بالا بردن دست‌ها توسط براون به نشانه تسلیم وجود ندارد.

این در حالی است که برخی از شهروندان فرگوسن که شاهد ماجرا بودند، اعلام کردند که براون پس از درگیری با ویلسون به عقب رفته و دست‌های خود را به نشانه تسلیم بالا برده است، با این حال ویلسون به وی شلیک کرد.

بیانیه قضایی وزارت دادگستری همچنین اعلام می‌کند که هیچ مدرک موثقی برای باطل کردن ادعای ویلسون مبنی بر تیراندازی به سمت براون به دلیل حفظ جان و دفاع از خود وجود ندارد.

 «کریستین اوینگز» یکی از خویشاوندان مادر براون گفت که خانواده براون تنها می‌خواستند که ویلسون در دادگاه محاکمه شود.

اوینگز گفت که خانواده براون از بیانیه منتشر شده توسط وزارت دادگستری آمریکا بسیار ناراحت هستند.

با این حال هنوز از اعتراض و تظاهرات مقابل ساختمان وزارت دادگستری آمریکا گزارشی منتشر نشده است.

بازرسان حقوق‌ بشر سازمان‌ ملل متحد ماه دسامبر گذشته از حکم‌های صادر شده علیه متهمان سیاه‌پوست آمریکایی و افزایش موارد تبعیض در موارد مشابه با متهمان سفیدپوست ابراز نگرانی کرده بودند.

شهروندان آمریکایی در سال گذشته میلادی در بسیاری از ایالت‌های این کشور از جمله نیویورک، واشنگتن و می‌سی‌سی‌پی علیه اقدام‌های خشونت‌آمیز ماموران پلیس و حکم‌های صادر شده مبنی بر تبرئه ماموران سفیدپوست دست به تظاهرات گسترده زدند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز