خبرگزاری کار ایران

ارتش لیبی ۲ میدان نفتی را از داعش بازپس گرفت

asdasd
کد خبر : ۲۵۲۰۵۵

نیروهای گارد حفاظت از تاسیسات نفتی در منطقه مرکزی روز گذشته میدان‌های نفتی «المبروک» و «الباهی» در مرکز لیبی را از عناصر گروه تروریستی داعش بازپس گرفتند.

ارتش لیبی اعلام کرد که دو میدان نفتی در مرکز این کشور را از گروه تروریستی داعش بازپس گرفته است.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری آناتولی، «علی الحاسی» سخنگوی نیروهای گارد حفاظت از تاسیسات نفتی وابسته به ارتش لیبی شب گذشته اعلام کرد که نیروهای گارد حفاظت از تاسیسات نفتی در منطقه مرکزی روز گذشته میدان‌های نفتی «المبروک» و «الباهی» در مرکز لیبی را از عناصر گروه تروریستی داعش بازپس گرفتند.

الحاسی افزود که عملیات آزادسازی این دو میدان نفتی عصر روز جمعه با کمک جنگنده‌های ارتش لیبی آغاز شد.

این سخنگو تصریح کرد که نیروهای گارد حفاظت از تاسیسات نفتی پیش از انجام عملیات علیه داعش توانستند در سیستم بی‌سیم این گروه نفوذ کرده و اقدام به شنود مکالمات عناصر این گروه کنند.

عناصر داعش چهارم فوریه به میدان نفتی المبروک حمله کرده و ۱۳ نفر از جمله هشت نیروی گارد حفاظت از تاسیسات نفتی، دو فیلیپینی و دو شهروند غنا را سر بریدند.

این شبه‌نظامیان جمعه گذشته نیز به میدان نفتی الباهی حمله کردند که این امر باعثسوختن چندین انبار نفت در آتش شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز