خبرگزاری کار ایران

یک منبع دیپلماتیک غربی:

آمریکا از تصمیم خود برای آموزش مخالفان مسلح سوری چشم‌پوشی کرد

کد خبر : ۲۲۰۳۵۰

بر اساس گزارش‌هایی که ارتش آمریکا به «باراک اوباما» رئیس جمهوری این کشور ارائه کرده آموزش مخالفان مسلح سوری بر اساس استراتژی آمریکا برای مبارزه با تروریسم در سوریه و عراق محال است زیرا هیچ اعتمادی به گروه‌های مسلح نیست.

یک منبع دیپلماتیک غربی اعلام کرد که واشنگتن از تصمیم خود برای آموزش مخالفان مسلح سوری عقب‌نشینی کرده است.

به گزارش ایلنا به نقل از روزنامه رای الیوم، برخی منابع آگاه در سوریه گفتند که یک منبع دیپلماتیک غربی به دمشق اطلاع داد که واشنگتن از تصمیم خود برای آموزش مخالفان مسلح به اصطلاح میانه‌روی سوری برای جنگ با داعش منصرف شده است.

به گفته این دیپلمات غربی، بر اساس گزارش‌هایی که ارتش آمریکا به «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری این کشور ارائه کرده است، آموزش مخالفان مسلح سوری بر اساس استراتژی آمریکا برای مبارزه با تروریسم در سوریه و عراق محال است زیرا هیچ اعتمادی به گروه‌های مسلح نیست.

این دیپلمات غربی تاکید کرد که در گزارش‌های ارتش آمریکا به اوباما آمده است که عناصر گروه‌های مسلح به این دلیل قابل اعتماد نیستند که به صورت پیوسته از گروه‌های خود جدا شده و به داعش یا جبهه النصره می‌پیوندند.

بنا بر این گزارش، اوباما یازدهم سپتامبر گذشته یک استراتژی برای مبارزه با تروریسم در سوریه و عراق اعلام کرد که بر اساس آن ائتلاف بین‌المللی برای بمباران داعش در سوریه و عراق تشکیل می‌شود، از ارتش عراق حمایت می‌شود و عناصر گروه‌های مسلح سوری به اصطلاح میانه‌رو برای جنگ با داعش و جبهه النصره آموزش داده می‌شوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز