خبرگزاری کار ایران

کره‌‌جنوبی خواستار مذاکره با همسایه شمالی خود شد

کد خبر : ۲۱۵۹۰۳

وزیر اتحاد کره جنوبی طی سخنانی در نشست انجمن آشتی و همکاری دو کره گفت که برگزاری این گفت‌وگو‌ها به حل و فصل اختلاف‌ها بین سئول و پیونگ‌یانگ کمک می‌کند.

مقام‌های سئول خواستار برگزاری دور جدید گفت‌وگو‌ها با پیونگ‌یانگ شدند.

به گزارش ایلنا به نقل از یونهاپ، «ریو کیل جائه» وزیر اتحاد کره جنوبی طی سخنانی در نشست انجمن آشتی و همکاری دو کره گفت که برگزاری این گفت‌وگو‌ها به حل و فصل اختلاف‌ها بین سئول و پیونگ‌یانگ کمک می‌کند.

وی با اشاره به اهمیت این گفت‌وگو‌ها در برقراری صلح و ثبات در منطقه، ابراز امیدواری کرد که پیونگ‌یانگ به میز مذاکره با سئول باز گردد.

بر اساس این گزارش، پس از روی کار آمدن دولت‌های جدید در دو کره، کره‌جنوبی با برگزاری دومین نشست معاونان وزرا موافقت کرد. تحلیلگران معتقدند که تنها نتیجه حساس دیدار مقام‌های ارشد کره ‌شمالی که در تاریخ چهارم اکتبر به‌طور غیر منتظره از کره‌جنوبی صورت گرفت، توافق در باره نشست دوجانبه معاونان وزرای دو کشور بوده است.

نخستین دور نشست مقام‌های ارشد دو کره که بدون نتیجه پایان یافت، ماه فوریه برگزار شد. هفته گذشته، رهبران سئول خواستار برگزاری دومین دور گفت‌وگو‌ها در تاریخ ۳۰ اکتبر شدند با این وجود مقام‌های کره‌شمالی هنوز پاسخی به این درخواست نداده‌اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز