خبرگزاری کار ایران

دولت جدید عراق هفته آینده تشکیل می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۰۰۳۴۷

یک نماینده عضو فراکسیون «ائتلاف اصلاح ملی» در پارلمان عراق گفت که مذاکرات برای تشکیل دولت جدید شکست نخورده و العبادی هفته آینده دولت خود را تشکیل می‌دهد.

یک نماینده پارلمان عراق اعلام کرد که «حیدر العبادی» نخست‌وزیر مکلف این کشور هفته آینده دولت جدید را تشکیل می‌دهد.

به گزارش ایلنا به نقل از سومریه نیوز، «توفیق الکعبی» نماینده عضو فراکسیون «ائتلاف اصلاح ملی» در پارلمان عراق گفت که مذاکرات برای تشکیل دولت جدید شکست نخورده و العبادی هفته آینده دولت خود را تشکیل می‌دهد.

الکعبی افزود که آنچه روز گذشته در نشست فراکسیون «ائتلاف ملی» و فراکسیون «اتحاد نیروهای عراقی» رخ داد، فروپاشی مذاکرات برای تشکیل دولت نبود بلکه اختلاف در دیدگاه‌ها بود.

این نماینده پارلمان عراق تصریح کرد که همه فراکسیون‌های سیاسی بر سر تشکیل دولت آینده و موفقیت آن اتفاق‌نظر دارند.

الکعبی تاکید کرد که نخست‌وزیر مکلف عراق نام برخی از کاندیداهای فراکسیون‌های سیاسی برای به عهده گرفتن مسئولیت وزراتخانه‌های مختلف را دریافت کرده و طی دو روز آینده نیز نام کاندیداهای باقی‌مانده را تحویل می‌گیرد.

وی در ادامه گفت که العبادی هفته آینده و پیش از پایان مهلت قانونی، دولت خود را تشکیل می‌دهد.

روز گذشته «خالد المفرجی» یکی از نمایندگان عضو فراکسیون ائتلاف نیروهای عراقی اعلام کرده بود که مذاکرات با ائتلاف ملی درباره برنامه دولت با شکست رو‌به‌رو شده است.

«هیثم الجبوری» یکی از نمایندگان عضو ائتلاف ملی نیز با رد فروپاشی مذاکرات برای تشکیل دولت آینده گفت که آنچه در نشست روز گذشته رخ داد، شکست مذاکرات نبود بلکه اختلاف در دیدگاه بود.

الجبوری تاکید کرد که مواضع برخی نمایندگان عضو ائتلاف ملی درباره شکست مذاکرات، دیدگاه ائتلاف ملی نیست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز