خبرگزاری کار ایران

حمله انتحاری به دفتر امنیت ملی افغانستان در جلال‌آباد

asdasd
کد خبر : ۱۹۹۸۵۳

گروه طالبان مسئولیت این حمله را به عهده گرفته و سخنگوی این گروه گفته که شماری از مهاجمان انتحاری که به سلاح‌های سبک و سنگین مجهز بودند، وارد دفتر امنیت ملی شدند.

گروهی از مهاجمان انتحاری به دفتر اداره امنیت ملی ولایت ننگرهار در شهر جلال‌آباد مرکز این ولایت در شرق افغانستان حمله کردند که در جریان آن حداقل شش نفر کشته و ۴۶ نفر دیگر زخمی شدند.

به گزارش ایلنا به نقل از بی‌بی‌سی، شهروندان شهر جلال‌آباد ساعت پنج صبح به وقت محلی با صدای انفجار مهیبی از خواب بیدار شدند.

بر اساس این گزارش، صدای حداقل دو انفجار و به دنبال آن صدای تیراندازی با سلاح‌های سبک شنیده شد.

یکی از کشته‌شدگان و سه نفر از زخمی‌ها از ماموران امنیت ملی بوده‌اند. هویت بقیه قربانیان مشخص نشده، ولی به احتمال زیاد غیرنظامی هستند.

گروه طالبان مسئولیت این حمله را به عهده گرفته و «ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی این گروه گفته که شماری از مهاجمان انتحاری که به سلاح‌های سبک و سنگین مجهز بودند، وارد دفتر امنیت ملی شدند.

منابع بیمارستان جلال‌آباد گفته‌اند که پیکرهای شش کشته و ۴۶ زخمی به این بیمارستان آورده شده است. به گفته آنها، ۲۶ نفر از زخمی‌ها هنوز بستری هستند و بقیه با درمان سرپایی مرخص شدند.

مهاجمان حمله خود را با انفجار یک خودرو مملو از مواد منجره در ورودی اداره امنیت ملی آغاز کردند و به دنبال آن مهاجمان به مدت یک ساعت و نیم با ماموران امنیتی درگیر شدند.

به گفته سخنگوی والی ننگرهار، در حال حاضر درگیری پایان یافته است.

هنوز نه مقام‌های دولتی و نه گروه طالبان اعلام نکرده‌اند که شمار مهاجمان چند نفر بوده است.

جلال‌آباد مهترین شهر شرقی افغانستان است و در سال‌های اخیر مهاجمان وابسته به گروه طالبان بارها به اهدافی در این شهر حمله کرده‌اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز