خبرگزاری کار ایران

فلسطینی‌ها با آتش‌بس مشروط موافقت کردند

asdasd
کد خبر : ۱۹۸۷۴۱

هیات مذاکره کننده فلسطینی برای برقراری آتش‌بس با اسرائیلی‌ها دو گزینه را پیشنهاد داده و به طرف مصری و طرف‌های مربوط ارائه کرده است.

برخی منابع آگاه اعلام کردند که طرف فلسطینی با آتش‌بس مشروط با اسرائیل موافقت کرده است.

به گزارش ایلنا به نقل از الجزیره، این منابع گفتند که هیات مذاکره کننده فلسطینی برای برقراری آتش‌بس با اسرائیلی‌ها دو گزینه را پیشنهاد داده و به طرف مصری و طرف‌های مربوط ارائه کرده است.

این منابع افزودند که گزینه نخست مختصر بوده و شامل پایان محاصره نوار غزه و گشودن گذرگاه‌ها می‌شود.

این منابع آگاه افزودند که گزینه دوم مفصل‌تر است و شامل بازسازی نوار غزه، پایان کامل محاصره و گشودن همه گذرگاه‌ها می‌شود.

این منابع تاکید کردند که در گزینه دوم به نوار غزه اجازه داده می‌شود نیازهای خود از جمله پول را به این منطقه وارد کند، مشکل برق آن حل شود و نیز دامنه صید دریایی گسترش پیدا می‌کند.

بر اساس گزینه دوم، دولت توافق ملی بر بازسازی نوار غزه نظارت می‌کند و مذاکرات درباره بندر و فرودگاه غزه و نیز مساله اسرا تا یک ماه پس از آغاز آتش‌بس به تاخیر می‌افتد.

برخی منابع اعلام کردند که مصر نیز پیشنهاد جدیدی برای آتش‌بس ارائه داده است که شامل توقف تجاوز اسرائیل و گسترش مساحت صید دریایی می‌شود اما مقاومت همچنان بر خواسته‌های خود تا زمان برآورده کردن خواسته‌های ملت فلسطین اصرار دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز