خبرگزاری کار ایران

گفت‌وگوی تلفنی بایدن و نتانیاهو با محوریت عملیات نظامی در رفح

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۱۱۲۲

مشاور امنیت ملی کاخ سفید اعلام کرد که رئیس‌جمهوری ایالات متحده، امروز -دوشنبه- در گفت‌وگوی تلفنی خود با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نسبت به برنامه‌های اسرائیل برای عملیات گسترده در رفح ابراز نگرانی کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از سی‌ان‌ان، «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی کاخ سفید اعلام کرد که «جو بایدن» رئیس‌جمهوری ایالات متحده، امروز -دوشنبه- در گفت‌وگوی تلفنی خود با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نسبت به برنامه‌های اسرائیل برای عملیات گسترده در رفح ابراز نگرانی کرد.

سالیوان گفت که در حالی که بایدن بر «حمایت از حق اسرائیل برای دفاع از خود تأکید کرد»، تلاش کرد توضیح دهد که چرا طرح رفح می‌تواند برای غیرنظامیان فلسطینی فاجعه‌بار باشد و جریان کمک‌های بشردوستانه به غزه را مختل کند.

وی افزود که بایدن همچنین از نتانیاهو خواست تا هیأتی از رهبران نظامی ارشد خود را به واشنگتن بفرستد تا درباره این موضوع بیشتر بحث کنند و رویکردی جایگزین برای تعقیب حماس در رفح ارائه دهند. نتانیاهو با اعزام چنین گروهی موافقت کرد و سالیوان گفت که این دیدار در پایان این هفته یا اوایل هفته آینده برگزار خواهد شد.

به گفته سالیوان، بایدن در تماس با نتانیاهو «توضیح داد که چرا به شدت نگران چشم‌انداز اسرائیل برای انجام عملیات نظامی گسترده در رفح است».

وی گفت که این نگرانی‌ها سه حوزه را شامل می‌شود:

۱- غیرنظامیانی که در رفح پناه گرفته‌اند، جایی امن برای رفتن ندارند.

۲-رفح نقطه ورود کمک‌های بشردوستانه حیاتی است.

۳- مصر به عنوان کشور همسایه نگرانی‌های جدی خود را در مورد عملیات نظامی احتمالی ابراز کرده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز