خبرگزاری کار ایران

محمد شیاع السودانی:

مانعی برای همکاری با کشورهای ائتلاف بین‌المللی در زمینه تسلیحات و آموزش در عراق وجود ندارد

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۸۶۴۲

نخست‌ویر عراق روز و دبیر کل ناتو در حاشیه اجلاس داووس دیدار کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از سومریه نیوز، «محمد شیاع السودانی»، نخست‌وزیر عراق امروز -چهارشنبه- در حاشیه نشست اقتصادی داووس با «ینس استولتنبرگ»، دبیرکل ناتو دیدار کرد.

دفتر نخست‌وزیری عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که دو طرف در این دیدار درباره همکاری امنیتی و نظامی میان عراق و ناتو و نیز راه‌های تقویت مشارکت در زمینه امنیتی و تبادل اطلاعات و تعقیب باندهای تروریستی و کشف منابع مالی آن ها گفت و گو کردند.

السودانی در گفت و گو با استولتنبرگ از تلاش کشورهای عضو ناتو و حمایت آنان از عراق از طریق عملیات نظامی در جنگ علیه داعش و نیز در زمینه ارائه مشاوره و آموزش نیروهای امنیتی عراق قدردانی کرد.

طبق این بیانیه، دو طرف همچنین پرونده پایان دادن به حضور نیروهای ائتلاف بین‌المللی در عراق که در دستور کار دولت این کشور است و نیز اهمیت توافق بر سر اقدامات عملی برای پایان دادن به ماموریت این ائتلاف از طریق انجام گفت‌و‌گو‌های دوجانبه را بررسی کردند. 

نخست وزیر عراق تاکید کرد که در همکاری با کشورهای ائتلاف بین‌المللی در زمینه تسلیحات، آموزش و تجهیز نیروهای عراقی در چارچوب روابط دوجانبه میان عراق و کشورهای عضو ائتلاف هیچ مانعی وجود ندارد.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز