خبرگزاری کار ایران

یدیعوت احارونوت:

اسرائیل در چاله جنگ سقوط کرده است

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۵۹۷۰

یدیعوت احارونوت وضعیت اسرائیل را به سقوط در چاله عمیق جنگ تشبیه کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از المیادین، روزنامه یدیعوت احارونوت در سر مقاله خود گزارشی را با عنوان «چه بر سر ما می‌آید؟ چگونه از چاله‌ای که در آن سقوط کرده‌ایم،‌ خارج شویم» منتشر کرد. 

این مقاله به عدم موفقیت اسرائیل در دستیابی به اهداف خود در تجاوزهایی که از ۷ اکتبر علیه نوار غزه انجام داده است، پرداخته وبا تاکید بر عدم آمادگی اسرائیل برای جنگ با حزب الله، وضعیت کنونی این رژیم را به سقوط در چاله تشبیه کرده است.

احارونوت نوشت: «اسرائیل در قعر قرار دارد و اکنون تلاش می‌کند دشمن را از بین ببرد، اما نمی‌دانیم چگونه اسرا را بازگردانیم و جنگ را پایان دهیم».

در این مقاله با بیان اینکه پس از سه ماه، تنها قولی که رهبران اسرائیل می‌توانند به ما بدهند، جنگ بیشتر و بیشتر است»، تاکید شده است: «روز گذشته –دوشنبه- روز سختی برای ارتش اسرائیل بود و بهای گزافی پرداخت کریم. در دو حمله جداگانه در غزه ظرف ۲۴ ساعت  و همچنین هدف قرار گرفتن تل آویو ۹ افسر و سرباز کشته و عده ای زخیم شدند». 

این روزنامه افزود: «اسرائیلی‌ها به دنبال راه‌حل هستند، اما دولت آنها داستان دیگری دارد. بنیاین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل اهدافی را تعیین کرده است که امکان تحقق آنها وجود ندارد. بنابراین اسرائیل وارد جنگ بی پایانی شده است».

در ادامه این مقاله آمده است: «اسرائیل در روز ۷ اکتبر در چاله عمیقی سقوط کرد و تصور ضرر و زیان و بهایی که در آن روز در کوتاه مدت و طولانی به ما وارد شده و خواهد شد، غیرقابل تصور است. اما برای ما اکنون مهمترین سوال این است: چگونه از این چاله خارج شویم؟».

طبق گزارش یدیعوت احارونوت، «خارج شدن از چاله به مفهوم بازگشت اسرا، بازسازی شهرک‌های ویران شده، احساس امنیت برای ساکنان جنوب و شمال، بازگشت سربازان ذخیره و تلاش برای پایان دادن به جنگ است.این موضوع یک چالش ساده نیست». 

این روزنامه نوشت: «در سه ماه گذشته اخباری درباره شکست حماس و نابودی آن شنیده‌ایم اما این خبر واقعیت ندارد و فاصله زیادی تا نابودی حماس وجود دارد».

احارونوت نوشت:‌ «بمباران یک تونل به مفهوم از بین بردن همه توان نظامی حماس نیست و حتی اگر یحیی سنوار یا محمد دیف، رهبران حماس یا هر دو حذف شوند، نتایج جنگ تغییر نخواهد کرد و جایگزینی برای آنها پیدا خواهد شد».

این روزنامه در پایان تاکید کرد که اسرائیل در حال حاضر آماده گشودن جبهه جنگ در شمال نیست.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز