خبرگزاری کار ایران

هانی‌زاده در گفت‌وگو با ایلنا:

اسرائیل و آمریکا بازی پلیس خوب – پلیس بد را پیش گرفته‌اند/ تخریب روحیه سربازان اسرائیل باعث تضعیف نتانیاهو در داخل شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۷۷۸۹

کارشناس مسائل منطقه گفت: دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه بر این عقیده هستند که باید از اسرائیل به صورت تمام و کمال حمایت سیاسی و غیرسیاسی شود اما در برخی لایه‌های سیاسی اختلاف نظرهایی وجود دارد.

«حسن هانی‌زاده» کارشناس مسائل منطقه با اشاره به اذعان ایالات متحده مبنی بر ارسال انبوهی از تسلیحات به اسرائیل در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا اظهار کرد: برآیند گزارش‌ها مانند گزارش اخیر موسسه تحقیقات صلح بین‌المللی استکهلم نشان می‌دهد که ایالات متحده و مابقی کشورهای غربی به هر ترتیب بیشترین و اصلی‌ترین تأمین‌کننده تسلیحات مورد نیاز اسرائیل به حساب می‌آیند؛ به گونه‌ای که گفته شده حدود ۷۹ درصد از کل تسلیحات ارسالی به اسرائیل را ایالات متحده تامین کرده است. این در حالیست که اسرائیل ۶۰ میلیارد دلار طی دو ماه جنگ با حماس از دست داده و حالا آمریکا به دنبال سراپا نگه داشتن اسرائیل از منظر سیاسی و اقتصادی است.

وی ادامه داد: این در حالیست که رژیم صهیونیستی به دنبال آن است تا بتواند به هر ترتیب کمک‌های بیشتری از سوی آمریکا دریافت کند. باید توجه داشت که در کل هر دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه بر این عقیده هستند که باید از اسرائیل به صورت تمام و کمال حمایت سیاسی و غیرسیاسی شود اما در برخی لایه‌های سیاسی اختلاف‌نظرهایی وجود دارد و برخی‌ معتقدند که این کمک‌ها هرچه زودتر باید به اتمام برسد. توجه داشته باشید که ایالات متحده به دنبال آن است که به هر ترتیب این جنگ را به هر نحوی که شده به سرانجام برساند.

این تحلیلگر مسائل سیاسی تصریح کرد: آنها تلاش دارند که اسرائیل را به سمت و سویی جهت‌دهی کنند که در نهایت کاهش تنش و پایان جنگ اجرایی شود که البته تاکنون هیچ اتفاق مثبتی در این محور رخ نداده است. باید توجه شود که آمریکا و اسرائیل «بازی پلیس خوب و پلیس بد» را پیش گرفته‌اند و در این مسیر به دنبال آن هستند تا بتوانند به هر ترتیب که شده منافع خود را بر اساس راهبرد مشخص شده تامین کنند. این در حالیست که با کمک آمریکا بحث غرقاب کردن تونل‌های زیرزمینی حماس در دستور کار تل‌آویو قرار گرفته که تمامی این روند به نوعی نشان می‌دهد تلفات و هجمه‌ها در جنگ فعلی غزه بیشتر خواهد شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در این میان بحث آتش‌بس و احتمال تبادل اسرا هم وجود دارد اما باید توجه داشت که تلفات ارتش اسرائیل در ایام گذشته نه تنها صفر نشده بلکه افزایش هم پیدا کرده است. همین مساله موجب شده که اعتراض در داخل ارتش و در میان خانواده سربازان اسرائیلی افزایش پیدا کند که این موضوع علاوه بر تخریب روحیه سربازان ارتش اسرائیل باعث تضعیف موضع نتانیاهو در داخل اراضی اشغالی شده است. بر همین اساس باید توجه کرد که موضع مقاومت در این بین قوی است و به نوعی توانسته‌اند روحیه رژیم صهیونیستی را تضعیف کنند و از سوی دیگر آنها را به سمت پرداخت هزینه‌های بیشتر سیاسی و غیرسیاسی سوق دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز