خبرگزاری کار ایران

بیانیه ارتش ملی یمن درباره حمله به نفتکش نروژی در دریای سرخ

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۷۰۰۶

ارتش ملی یمن بیانیه‌ای را درباره حمله به نفتکش نروژی در دریای سرخ صادر کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، ارتش ملی یمن امروز -سه‌شنبه- بیانیه‌ای را درباره هدف قرار دادن نفت‌کش نروژی در دریای سرخ صادر کرد.

«یحیی سریع»، سخنگوی رسمی نیروهای مسلح یمن با انتشار بیانیه‌ای در شبکه ایکس نوشت: «نیروهای دریایی ارتش ملی یمن عملیات نظامی را علیه کشتی استریندا که حامل نفت به سمت سرزمین‌های اشغالی بود، با استفاده از موشک مناسب دریایی انجام دادند». 

در این بیانیه آمده است: «نیروهای مسلح یمن طی دو روز گذشته موفق به جلوگیری از عبور چند کشتی شدند که هشدارهای  نیروی دریایی یمن را جدی گرفتند. کشتی نروژی حامل نفت برای اسرائیل نیز پس از عدم پاسخ خدمه آن به هشدارها مورد هدف قرار گرفت». 

سریع تاکید کرد که نیروهای مسلح یمن در هدف قرار دادن کشتی‌هایی که برخلاف بیانیه‌های ارتش عمل کنند، تردید نخواهند کرد. 

وی افزود: «تا زمانی که نیازهای برادران  ما در نوار غزه به مواد غذایی و دارویی وارد نشود، نیروهای مسلح یمن همچنان از تردد کشتی‌ها با هر ملیتی که عازم بنادر اسرائیل در دریای عرب و سرخ هستند، جلوگیری می‌کنند». 

فرماندهی مرکزی ایالات متحده (سنتکام) اعلام کرد که کشتی «استریندا» متعلق به نروژ حدود نیمه شب به وقت محلی مورد اصابت قرار گرفت.

سنتکام در بیانیه‌ای اعلام کرد که این کشتی با موشک‌های کروز ضد کشتی (ای‌اس‌سی‌ام) که از منطقه تحت کنترل ارتش ملی یمن پرتاب شده بود، در حین عبور از تنگه باب‌المندب مورد حمله قرار گرفت.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز