خبرگزاری کار ایران

گاردین:

حماس از سال‌ها پیش با کمک جاسوس‌های اسرائیلی عملیات طوفان الاقصی را طراحی کرده بود

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۴۸۹۱

روزنامه گاردین نوشت که جنبش حماس از سال‌ها پیش با کمک جاسوس‌های اسرائیلی عملیات «طوفان الاقصی» را طراحی کرده بود.

به گزارش ایلنا، روزنامه انگلیسی گاردین در گزارشی نوشت که جنبش حماس سال‌هاست با کمک جاسوسان داخلی اسرائیل عملیات «طوفان الاقصی» را طراحی کرده و به ترسیم نقشه‌های دقیق آن مشغول بوده است.

این روزنامه نوشت: «ارتش اسرائیل پس از بررسی تعدادی بسیاری تلفن، لپ‌تاپ و اسنادی که از افراد مسلح در میدان جنگ در ۷ اکتبر و همچنین در غزه کشف شد، به این اطلاعات دست یافته است. طبق این اطلاعات نیروهای حماس دستورالعمل‌های آموزشی درباره نحوه گروگان‌گیری و کتاب اصطلاحات رایج از عربی به عبری به همراه داشته‌اند. این سند در منابع واحد اطلاعات نظامی وابسته به ارتش اسرائیل در امشات درج شده است».

یک افسر اسرائیلی گفت که هدف امشات که پس از ۷ اکتبر مجددا تأسیس شد، درک طرح‌های تهاجمی و دفاعی حماس، کسب اطلاعات عملیاتی و درک بهتر از عقیده این جنبش بوده است.

گاردین نوشت:‌ «آخرین اطلاعات فاش شده نشان می‌دهد که نهاد امنیتی قدرتمند اسرائیل تا چه اندازه نسبت به توانایی‌های حماس پیش از حمله ناآگاه بوده است و نشانه‌ها یا شواهد فراوانی را نادیده گرفته است».

این روزنامه افزود: «در میان اسناد به دست آمده یک نقشه جامع از پایگاه نظامی اسرائیل وجود دارد که می‌توان گفت با جزئیات بیشتری حتی از آنچه ارتش رژیم صهیونیستی در اختیار داشت، همراه بوده است». 

یک منبع اطلاعاتی اسرائیل گفت: «ترسیم چنین نقشه‌ای تنها با یک شناخت داخلی امکان پذیر است که احتمالا جاسوس‌های اسرائیل در اختیار آن‌ها قرار داده‌اند». 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز