خبرگزاری کار ایران

هاآرتص:

السیسی به حساب نتانیاهو دستاوردهای دیپلماتیک محقق کرد

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۳۰۵۱

هاآرتص عملکرد نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در مقابله با جنبش حماس طی سال‌های اخیر را شکست‌خورده توصیف کرد.

به گزارش ایلنا، روزنامه اسرائیلی هاآرتص نوشت که «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در سال‌های اخیر در مقابله با جنبش حماس شکست خورده است اما «عبدالفتاح السیسی»، رئیس‌جمهور مصر به دستاوردهای دیپلماتیک دست یافته است.

این روزنامه عبری که یکی از روزنامه‌های مخالف دولت نتانیاهوست، اعلام کرد که در هر رویارویی بین اسرائیل و حماس، السیسی احضار شده  و او شخصا الگوی تفاهم بین دو طرف بوده است که از این طریق دستاوردهای دیپلماتیک بزرگی محقق کرده است.

«تزیوی برائل»، تحلیلگر ارشد سیاسی هاآرتص نیز مدعی شد که قاهره و تل آویو باید بدون حماس در غزه همکاری کنند.

وی افزود: «مصر و السیسی خود را به عنوان تنها میانجی بین اسرائیل و حماس قرار داده‌اند و اکنون باید با هم درباره طرحی برای روز پس از غزه بدون حماس فکر کنند».

این تحلیلگر سیاسی اسرائیل تاکید کرد که استراتژی نتانیاهو علیه حماس با هدف خنثی کردن هرگونه فرصت برای مذاکرات سیاسی بین اسرائیل و رهبری فلسطین اساسا بر این مفهوم متمرکز است که پول نه تنها امنیت بلکه صلح نیز به همراه خواهد داشت و این به مفهوم تضعیف تشکیلات خودگردان فلسطین و به خطر انداختن سرنوشت هر گونه طرح سیاسی  است.

وی ادامه داد: «با از دست رفتن این مفهوم، نتانیاهو تلاش زیادی برای نجات استراتژی خود انجام می‌دهد. اظهارات او امکان موافقت تشکیلات خودگردان فلسطین برای پذیرفتن مسئولیت مدیریت در نوار غزه را رد می‌کند، اما نتانیاهو در حالی که تنها مسئول مستقیم وضع استراتژی است، یک شریک اساسی در حمایت از این مفهوم داشته و او رئیس جمهور مصر است».

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز