خبرگزاری کار ایران

دستور وزیر دفاع آمریکا برای استقرار نیروها و تجهیزات بیشتر در خاورمیانه

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۰۰۷۵

وزیر دفاع آمریکا دستور استقرار یک باتری از سامانه‌های موشکی تاد و باتری‌های موشک‌های پاتریوت را در خاور میانه صادر کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از تاس، «لوید آستین»، وزیر دفاع آمریکا دستور استقرار یک باتری از سامانه‌های دفاع موشکی تاد و همچنین باتری‌های بیشتری از سامانه‌های موشکی پاتریوت را در خاورمیانه صادر کرد.

پنتاگون با انتشار بیانیه‌ای به نقل از آستین اعلام کرد: «پس از رایزنی با جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا تصمیم به تقویت موقعیت وزارت دفاع در منطقه خاور‌میانه گرفته شد».

وی تاکید کرد: «آمریکا پیش از این ناو هواپیمابر جرالد آر فورد را به همراه پنج کشتی و همچنین ناو هواپیمابر دوایت دی آیزنهاور را به همراه سه کشتی به خاورمیانه اعزام کرده بود».

آستین گفت: «من همچنین دستور دادم یک باتری دفاع موشکی تاد و چندین گردان اضافی از سامانه پدافند هوایی پاتریوت در منطقه مستقر شود تا حفاظت از نیروهای آمریکایی در این منطقه را تقویت کنیم. همچنین دستورالعمل مقدمات استقرار نیروهای بیشتر برای تقویت آمادگی و توانایی پاسخگویی سریع در صورت لزوم صادر شده است».

وی با تاکید بر اینکه این اقدامات در چارچوب «برنامه‌ریزی اضطراری» انجام می شود، گفت: «استقرار نیروهای بیشتری از آمریکا در خاور میانه به بازدارندگی، تقویت حفاظت از نیروهای آمریکایی در منطقه و کمک به دفاع از اسرائیل کمک می‌کند».

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز