خبرگزاری کار ایران

واشنگتن‌ پست:

اختلاف‌ نظرهای اعضای ناتو در حال افزایش است

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۲۳۲۵

روزنامه آمریکایی واشنگتن‌ پست، از بروز اختلاف‌ نظرها میان اعضای پیمان ناتو بر سر ارزیابی تهدید روسیه خبر داده است.

به گزارش ایلنا به نقل از واشنگتن پست، کشورهای حوزه بالتیک و لهستان به دلیل آنچه «تهدید روسیه» می‌دانند، از ناتو تقاضا کرده‌اند تا نیروهای بیشتری را به کشورهای‌شان اعزام کند. این در حالی است که سایر کشورهای عضو ناتو در خصوص ادعای تهدید روسیه ابراز تردید کرده‌اند و این امر به تفرقه میان اعضای این پیمان منجر شده است. 

به گفته این روزنامه، اختلاف نظرها میان اعضای ناتو در خصوص اعزام نیروهای جدید به شرق اروپا و نحوه حضور ناتو در شرق اروپا، با توجه به حمله نظامی روسیه به اوکراین، رو به افزایش است. 

این روزنامه نوشته است که کشورهای عضو پیمان ناتو، ارزیابی‌های متفاوتی از پیامدهای حمله روسیه به اوکراین دارند. کشورهای حوزه بالتیک (لاتیویا، لیتوانی و استونی) و لهستان خواستار افزایش قابل‌ملاحظه‌ حضور نظامی ناتو در خاک خود و ارسال تسلیحات مدرن و سامانه‌های دفاع هوایی هستند. 

در همین‌ حال، سایر اعضای این پیمان، از جمله ایتالیا و فرانسه، درخصوص اینکه روسیه در آینده نزدیک تهدیدی برای خاک ناتو داشته باشد، تردید دارند. 

بر اساس پیشنهاد مشترک سری کشورهای حوزه بالتیک (لیتوانیا، لاتویا، استونی) که به دست واشنگتن‌پست رسیده است، این کشورها بیان‌ داشته‌اند که روسیه می‌تواند نیروهای نظامی خود را به سرعت به مرزهای شرقی ناتو منتقل کند و جنگی کوتاه‌مدت را با ناتو آغاز کند. این یک واقعیت است. این کشورهای پیشنهاد کردند که برای مقابله با این تهدید، تیم‌های ۲۰ هزار نفری به هریک از این کشورها اعزام شوند. 

در واکنش به این پیشنهاد، سایر کشورهای عضو ناتو ابراز نگرانی کرده‌اند که انتقال چنین نیروهای مهمی به شرق اروپا بسیار پرهزینه خواهد بود و به تضعیف توانایی‌های نظامی‌شان در سایر نقاط دنیا منجر خواهد شد.  

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز