خبرگزاری کار ایران

آکسیوس گزارش داد:

تل آویو، واشنگتن را درجریان مذاکرات بین بنت با پوتین و زلنسکی قرار داده است

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۵۰۵۳

مشاور امنیتی داخلی رژیم صهیونیستی همتای آمریکایی خود را در جریان مذاکرات اخیر بین نخست‌وزیر اسرائیل و رؤسای جمهور اوکراین و روسیه قرار داد.

به گزارش ایلنا به نقل از اکسیوس، «ایال هولاتا»، مشاور امنیت داخلی اسرائیل، «جیک سالیوان»، همتای آمریکایی خود را در جریان گفت‌و‌گوهای اخیر بین «نفتالی بنت»، نخست‌وزیر اسرائیل و رؤسای جمهور روسیه و اوکراین قرار داد.

به گزارش آکسیوس، بنت روز گذشته -‌یکشنبه- با «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهوری روسیه و «ولودیمیر زلنسکی»، رئیس‌جمهوری اوکراین درباره تقویت آتش‌بس گفت‌و‌گو کرد.

بر اساس این گزارش، بنت روز شنبه از مسکو بازدید و با پوتین در کرملین دیدار کرد. وی همچنین همان روز پیش از ترک مسکو با زلنسکی تماس گرفت و او را در جریان این دیدار قرار داد.

بنت پس از مسکو به برلین رفت و با «اولاف شولتز» صدراعظم آلمان دیدار کرد تا او را در جریان جزئیات دیدارش با پوتین قرار دهد. 

وی در مسیر فرودگاه برلین پیش از بازگشت به تل آویو، با «امانوئل ماکرون»، رئیس‌جمهوری فرانسه صحبت کرد و مجددا با زلنسکی تماس دیگری برقرار کرد.

بنت صبح روز یکشنبه دوباره با زلنسکی صحبت کرد. این سومین تماس آنها در کمتر از ۱۵ ساعت بود. او بعدازظهر یکشنبه دوباره با پوتین صحبت کرد. پس از تماس با پوتین، مجددا با ماکرون و شولتز تماس گرفت.

از سوی دیگر، مقام‌های اسرائیلی، آلمانی و فرانسوی در گفت‌و‌گو با اکسیوس از افشای جزئیات درباره محتوای این موج تلفنی خودداری کردند.

اکسیوس تاکید کرد که تحرک بنت بخشی از یک تلاش گسترده‌تر است که شامل ماکرون و شولتز، صدراعظم آلمان می‌شود. هر سه ارتباطات خود را با پوتین و زلنسکی هماهنگ می‌کنند.

مقام‌های اسرائیلی به گفتند که هولاتا روزهای شنبه و یکشنبه با همتای آمریکایی خود تلفنی گفت‌وگو کرد تا او را در جریان مذاکرات با پوتین و زلنسکی قرار دهد. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز