خبرگزاری کار ایران

درخواست آمریکا برای برگزاری نشست شورای امنیت درباره بحران اوکراین

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۸۷۹۷

نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد خواستار برگزاری نشست شورای امنیت این سازمان برای بررسی بحران اوکراین شده است.

به گزارش ایلنا، «لیندا توماس-گرینفیلد» نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد خواستار برگزاری نشست شورای امنیت این سازمان برای بررسی بحران اوکراین شده است.

وی با اشاره به آن‌چه «رفتار تهدیدآمیز روسیه» خوانده است، خواستار برگزاری نشست شورای امنیت برای رایزنی درباره تنش‌های مسکو و کی‌یف شد.

نماینده آمریکا در سازمان ملل، طی بیانیه‌ای اعلام کرد: «بیش از ۱۰۰ هزار نیروی روسی در مرز اوکراین مستقر شده‌اند و روسیه به دنبال انجام اقدام‌هایی برای بی‌ثبات کردن اوکراین است. چنین رویکردی، تهدیدی آشکار علیه صلح و امنیت بین‌المللی و منشور سازمان ملل به‌شمار می‌رود».

وی با ادعای این‌که آمریکا همواره به دنبال حل و فصل دیپلماتیک تنش‌ها است، گفت که شورای امنیت نیز باید با در پیش گرفتن رویکردی مشابه، واقعیت‌ها را به طور کامل بررسی کرده و مخاطرات تهاجم مجدد روسیه به اوکراین را در نظر داشته باشد.

گرینفیلد افزود که اکنون شورای امنیت در پی افزایش نگرانی‌ها از حمله روسیه به کشور همسایه خود با موضوعی «حیاتی» در رابطه با صلح و امنیت بین‌المللی مواجه است.

این در حالی است که روسیه بارها تأکید کرده است که تصمیمی برای حمله به اوکراین ندارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز