خبرگزاری کار ایران

العربی الجدید بررسی کرد:

وعده‌های دولت بایدن برای پایان جنگ یمن تا دخالت مستقیم نیروهای ویژه آمریکا در وقایع میدانی مارب

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۴۱۳۵

شبکه الحره آمریکا در عراق در گزارشی از دخالت مستقیم آمریکا در جنگ یمن برای نجات متحدان خود خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از العربی الجدید، ایالات متحده آمریکا که برای کاهش بار حضور خود در منطقه تلاش می‌کند، پس از ارائه خدمات مختلف به ائتلاف سعودی و اماراتی در سال‌های گذشته، اکنون برای رهایی متحدان از باتلاق جنگ به مداخله مستقیم در یمن متوسل می‌شود.

تشدید این مداخله به طور علنی نشان‌دهنده ناتوانی واشنگتن در سرکوب اراده تیم مذاکره‌کننده یمنی است و بر بحرانی بودن وضعیت میدانی متحدان آمریکایی تاکید می‌کند تا جایی که واشنگتن مجبور به وارد کردن تیم‌های خود در مارب شده است تا معادله قدرت را تغییر داده و از پیشرفت نیروهای صنعا جلوگیری کند.

مشارکت نظامی آمریکا در جنگ یمن دیگر موضوع بحث و جدل نیست، به ویژه در صنعا که مسئولان آن معتقد هستند این جنگ از زمان اعلام آغاز آن در بهار سال ۲۰۱۵ آمریکایی بود و اهداف آمریکا را دنبال می‌کرد و کسی که تا این لحظه مانع پایان آن شده است، خود آمریکاست. پیش از آنکه «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا در کاخ سفید به قدرت دست یابد، واشنگتن بارها اعتراف کرده بود که با ارائه خدمات لجستیکی، فنی و اطلاعاتی، نوسازی دائمی بانک اهداف و تامین سوخت هواپیماهای جنگی به طور غیرمستقیم در جنگ یمن حضور داشته است اما آنچه که امروز موضوع جدیدی به نظر می رسد، خبر منتشر شده در شبکه آمریکایی «الحره» در عراق به نقل از یک مقام ارشد پنتاگون است مبنی بر اینکه نیروهای ویژه آمریکا در نبردهای جاری در یمن برای حمایت از ائتلاف به سرکردگی عربستان سعودی شرکت می کنند.

در واقع این یک اقرار آشکار با چندین نشانه و پیام است که شاید مهمترین پیام این باشد که وقایع میدانی در یمن آمریکا به ویژه دولت بایدن را ناگزیر به دخالت مستقیم در کنار متحدان خود کرد حال آنکه همین دولت بایدن پیش از روی کار آمدن در نهاد قدرت مدعی بود توقف جنگ یمن یکی از اولویت های سیاست خارجی آن است اما این جنگ اکنون به مرحله ای رسیده است که واشنگتن متحدان خود و در راس آنها ریاض را در ورطه سقوط سریع دیده و برای حمایت از آنها به طور مستقیم وارد جنگ شده است و کنترل میدانی را به عهده گرفته است. 

اگر چه اطلاعات موجود نشان می‌داد که ایالات متحده در چندین جبهه و منطقه  در جنگ یمن  به ویژه در پایگاه هوایی «الریان»، شهر «باوزیر» در استان حضرموت، فرودگاه «الغیضه» و بندر «نشطون» در استان «مهره»حضور دارد و تیم های اطلاعاتی آمریکا و اسرائیل به جزیره «میون» در مرکز «باب المندب» و همچنین در شهر «مخا» در دریای سرخ رفت و آمد دارند، اما خبر اخیر شبکه الحره بیانگر اهمیت و حساسیت نبرد به ویژه در مارب است.

بر اساس این گزارش، افسران آمریکایی وظیفه هماهنگی بین دو جبهه «شبوه» و «مارب» و مدیریت تیم های ویژه آمریکایی در میدان را به عهده دارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز