خبرگزاری کار ایران

مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته؛

تاکید روسیه بر بی‌بدیل بودن برجام/ درخواست سازمان ملل برای لغو تحریم‌ها علیه ایران/ تمایل ریاض به برقراری روابط خوب با تهران

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۹۹۸۶

تاکید روسیه بر بی‌بدیل بودن برجام، درخواست سازمان ملل برای لغو تحریم‌ها علیه ایران و تمایل ریاض به برقراری روابط خوب با تهران از جمله مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته است.

به گزارش ایلنا، وزیر خارجه عربستان بعد از نشست شورای همکاری خلیج‌فارس بار دیگر برخی ادعاها در خصوص لزوم مشارکت اعضای این شورا در مذاکرات هسته‌ای ایران را تکرار کرد.

- معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در امور سیاسی، بدون اشاره به بدعهدی آمریکا، از ایران خواست تمام اقدام‌‌های مغایر با برجام را لغو کند.

- دبیر کل سازمان ملل متحد در دوازدهمین گزارش فصلی این سازمان، از آمریکا خواست تحریم‌های مغایر با برجام علیه ایران را لغو کند.

- ولیعهد عربستان در پایان نشست سران شورای همکاری خلیج‌فارس با تکرار برخی ادعاهای بی‌اساس درباره فعالیت‌های منطقه‌ای، هسته‌ای و موشکی ایران، گفت که ایجاد ثبات و امنیت در منطقه، مستلزم برخورد با این فعالیت‌هاست.

- نماینده فرانسه در سازمان ملل متحد در حاشیه نشستی در خصوص قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت، گفت که درها برای احیای برجام هم‌اکنون باز است ولی به سرعت در حال رسیدن به پایان این مسیر هستیم.

- نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد، در نشست شورای امنیت درباره قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت، دستیابی به توافق در خصوص برجام را امکان‌پذیر دانست.

- معاون اول نماینده دائم روسیه در سازمان ملل تأکید کرد که هیچ جایگزینی برای برجام وجود ندارد و باید به همان صورتی که در سال ۲۰۱۵ بر سر آن توافق شد، اجرا شود.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز