خبرگزاری کار ایران

درخواست سازمان بهداشت جهانی برای تسریع در روند واکسیناسیون کرونا

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۷۴۸۰

​سازمان جهانی بهداشت خواستار تسریع در روند واکسیناسیون کرونا شد‌.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، سازمان جهانی بهداشت خواستار تسریع در واکسیناسیون در مواجهه با انواع ویروس کرونا شد و تاکید کرد حتی اگر اثربخشی واکسن در برابر سویه «اومیکرون» کمتر باشد، واکسیناسیون بهتر از عدم انجام آن خواهد بود.

به گفته کارشناسان سازمان ملل متحد، برخی از ویژگی‌های سویه اومیکرون از جمله گسترش جهانی و تعداد زیاد جهش‌های آن نشان می‌دهد که می‌تواند تاثیر قابل توجهی بر روند همه‌گیری کووید-۱۹ داشته باشد، اما هنوز شناسایی تاثیر دقیق آن دشوار است. 

این کارشناسان تاکید کردند: «در آفریقای جنوبی تعداد موارد ابتلا به سویه اومیکرون رو به افزایش و در عین حال انتقال سویه دلتا بسیار کم است، بنابراین رقابت بین این دو متغیر کم بوده است».

«تدروس آدهانوم»، مدیر کل سازمان بهداشت جهانی گفت: «ما در حال حاض شاهد افزایش سریع سویه اومیکرون هستیم، اگرچه تعیین دقیق میانگین افزایش نسبت به سایر متغیرها هنوز در حال حاضر دشوار است. به همین دلیل بسیار مهم است آنچه را که در سراسر جهان اتفاق می‌افتد به دقت رصد کنیم تا بفهمیم آیا اومیکرون می‌تواند از دلتا پیشی بگیرد یا خیر».

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز