خبرگزاری کار ایران

مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته؛

تعیین سفید جدید آمریکا در عراق/ گفت‌وگوی رئیس کمیسیون مشترک برجام و مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی/ آزادی شهروند سعودی بازداشت شده در فرانسه

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۷۴۵۶

سفید جدید آمریکا در عراق، گفت‌وگوی رئیس کمیسیون مشترک برجام و مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی و آزادی شهروند سعودی بازداشت شده در فرانسه از جمله مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته است.

به گزارش ایلنا، دادستانی فرانسه از آزادی شهروند سعودی که روز گذشته به ظن ارتباط با پرونده روزنامه‌نگار منتقد سعودی در پاریس بازداشت شده بود، خبر داد.

- نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا در امور ایران در آستانه از سرگیری مذاکرات برجامی در وین، اعلام کرد که گفت‌وگوهای خوبی با مقام‌های روسیه و چین داشته است.

- رئیس کمیسیون مشترک برجام در آستانه از سرگیری مذاکرات وین با مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی، دیدار کرد.

- مقام‌های آمریکا که همواره در اذعان به ابعاد حمله موشکی ایران به پایگاه عین‌الاسد در ژانویه سال ۲۰۲۰ رویکردی قطره‌چکانی در پیش گرفته‌اند، از اعطای مدال افتخار به ۳۹ نفر دیگر از زخمی‌های این حادثه خبر دادند.

- سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در آستانه از سرگیری مذاکرات احیای برجام در وین، گفت که واشنگتن همچنان بازگشت متقابل به برجام را «امکان‌پذیر» می‌داند و به همین دلیل دور هفتم مذاکرات غیرمستقیم با ایران خواهد پیوست.

- مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد که در گفت‌وگو با وزیر خارجه ایران بر ضرورت تسریع روند مذاکرات برای احیای برجام تأکید کرده است.

- کاخ سفید طی بیانیه‌ای اعلام کرد که رئیس‌جمهوری آمریکا، سفیر فعلی این کشور در کویت را به عنوان سفیر جدید در عراق معرفی کرد.

- یک مقام ارشد آمریکایی از احتمال رایزنی وزیر دفاع آمریکا و وزیر جنگ رژیم صهیونیستی درباره برگزاری تمرین‌های نظامی ضدایرانی بر فراز دریای مدیترانه خبر داد.

- وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای با اشاره به دیدار معاون وزیر خارجه این کشور و همتای ایرانی وی نوشت که مسکو بر عزم روسیه برای تلاش در احیای برجام تاکید کرده است.

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز