خبرگزاری کار ایران

نخست‌وزیر لبنان استعفای قرداحی را پذیرفت

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۴۷۸۹

نخست‌وزیر لبنان با استعفای وزیر اطلاعات این کشور موافقت کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، «نجیب میقاتی» نخست‌وزیر لبنان با استعفای «جورج قرداحی» وزیر اطلاعات این کشور موافقت کرد.

وی استعفای قرداحی را گام مهمی خوانده و ابراز امیدواری کرد که این اقدام، مسیر بهبود روابط میان لبنان و کشورهای حاشیه حلیج‌فارس را هموار کند.

استعفای قرداحی پیش از دیدار «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهوری فرانسه و «محمدبن سلمان» ولیعهد عربستان صورت می‌گیرد.

برخی منابع اعلام کرده‌اند که این استعفا در چارچوب تلاش‌های فرانسه برای میانجی‌گری میان لبنان و کشورهای حاشیه خلیج‌فارس صورت می‌گیرد تا مسیر برای بهبود روابط هموار شود.

منابع نزدیک به وزیر اطلاعات لبنان پیش از این اعلام کرده بودند که در صورت تضمین کشورهای حاشیه خلیج‌فارس به تغییر رویکرد خود در قبال لبنان، وی حاضر است از سمت خود کناره‌گیری کند.

این منابع که به نام آنها اشاره‌ای نشده بود، اعلام کردند که جورج قرداحی تنها در صورتی حاضر به استعفا است که این تصمیم، تغییر اقدام‌های کشورهای عرب حوزه خلیج فارس علیه بیروت را به دنبال داشته باشد.

به گفته این منابع، جورج قرداحی «می‌خواهد بداند که‌ آیا استعفای او با ضمانت‌هایی همراه خواهد شد که چنین اقدامی با استقبال مثبت کشورهای عرب خلیج‌فارس مواجه خواهد شد، زیرا هرگونه استعفای که موضع خلیج‌فارس در قبال لبنان را تغییر ندهد، بیهوده خواهد بود».

اظهارات جورج قرداحی که جنگ یمن را «تجاوز عربستان و امارات» به این کشور نامیده و گفته بود که «انصارالله یمن در برابر تجاوز خارجی از خود دفاع می‌کنند»، باعث شد که کویت، عربستان، امارات و بحرین کاردار و سفرای لبنان را از کویت، ریاض، دبی و منامه اخراج کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز