خبرگزاری کار ایران

فیصل المقداد:

فضای مثبتی برای یافتن راه‌حل درباره وضعیت کنونی سوریه وجود دارد

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۳۵۱۹

وزیر خارجه سوریه بر وجود فضای مثبت برای یافتن راه‌حل درباره وضعیت کنونی سوریه تاکید کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از شبکه سوری سما، «فیصل المقداد»، وزیر خارجه سوریه تاکید کرد فضای مثبتی وجود دارد که به طور مداوم در حال تغییر است و مواضع خوبی برای حل وضعیت کنونی به طور پیاپی ظاهر می شود.

المقداد گفت: «پیشرفتی حاصل شده است. درست است که این پیشرفت خفیف است، اما گام های اولیه برداشته شده است».

وی افزود: «بیشتر کشورهای عربی به این نتیجه رسیده‌اند که زمان گذشته است و دمشق از نظر سیاسی، اجتماعی و جغرافیایی یک عنصر اساسی در منطقه است».

المقداد تاکید کرد که بر اساس اطلاعات و معلومات درباره وجود فضای مثبت صحبت می‌کند. بر اساس جلسه‌هایی که برگزار شد و در همه دیدارها برای احیای روابط با جمهوری عربی سوریه ابراز تمایل شده است.

وی گفت: «همه وزرای خارجه و مقاماتی که با آنها دیدار کردم بر اهمیت نقش سوریه در منطقه و لزوم بازگشت این کشور به ایفای این نقش تاکید کردند».

وزیر خارجه سوریه تاکید کرد که خون مردم سوریه و پایداری و فداکاری‌های آنها بود که سوریه را در این مسیر قرار داد.

وی گفت: «ده سال جنگ در سوریه اهداف شومی داشت و میلیاردها دلار برای نابودی مردم سوریه سرمایه گذاری شد، اما این اهداف محقق نشد و اکنون آنها به دلیل شکست در حال بازگشت هستند».

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز