خبرگزاری کار ایران

مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته؛

سفر سفیر رژیم صهیونیستی به بحرین/ حمله جنگنده‌های ائتلاف متجاوز سعودی به یمن/ عضویت ایران در شورای اجرایی سازمان منع سلاح‌های شیمیایی

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۳۴۵۶

سفر سفیر رژیم صهیونیستی به بحرین، حمله جنگنده‌های ائتلاف متجاوز سعودی به یمن و عضویت ایران در شورای اجرایی سازمان منع سلاح‌های شیمیایی از جمله مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته است.

به گزارش ایلنا،  سخنگوی کاخ سفید، امروز -دوشنبه- بدون اشاره به بدعهدی کشورش در قبال برجام، گفت که هدف آمریکا بازگرداندن ایران به پایبندی کامل به تعهدات برجامی است.

- معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا، در پایان نشست روز دوشنبه در وین، گفت که مذاکره‌کنندگان ایرانی، «تمایل به تعامل جدی» نشان داده‌اند.

- نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین پس از نشست روز دوشنبه، به خبرنگاران گفت که این لحظه‌ای بسیار مهم، جدی و امیدوارکننده است.

- سخنگوی پنتاگون با اشاره به آغاز دور جدید مذاکرات برجامی وین، گفت که دیپلماسی همچنان بهترین مسیر پیش رو برای تعامل با ایران است.

- پایگاه «اکسیوس» گزارش داد که رژیم صهیونیستی اطلاعاتی مبنی بر تلاش ایران برای غنی‌سازی ۹۰ درصدی در اختیار آمریکا و اروپا قرار داده است.

- رئیس‌جمهوری فرانسه از تماس تلفنی وی با همتای ایرانی خود با محوریت مذاکرات برجامی در وین خبر داد.

 - اولین نخست‌وزیر زن در تاریخ سوئد، در پی خروج یکی از هم‌پیمانان دولت ائتلافی، تنها چند ساعت پس از انتخاب، استعفا کرد.

- جنگنده‌های ائتلاف متجاوز سعودی بار دیگر صنعا را هدف حمله قرار دادند.

- سفیر رژیم صهیونیستی برای نخستین بار پس از امضای توافق عادی‌سازی روابط میان این رژیم و بحرین، وارد منامه شد.

- معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به برخی گزارش‌های ادعایی مبنی بر تلاش ایران برای افزایش سطح غنی‌سازی اورانیوم تا ۹۰ درصد، آن را «غیرسازنده» خواند.

- روزنامه آمریکایی «نیویورک تایمز» طی گزارشی درباره دور جدید مذاکرات برجامی در وین، نوشت که ایران در این نشست نسبت به برآورده نشدن خواسته‌های خود هشدار داده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز