خبرگزاری کار ایران

همکاری پسر بایدن با یک شرکت چینی برای تسلط بر معدن کبالت کنگو

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۹۵۴۴

نیویورک تایمز از همکاری شرکت وابسته به پسر رئیس‌جمهوری آمریکا با یک شرکت چینی برای خریداری یکی از غنی‌ترین معادن کبالت جهان در کنگو خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از نیویورک تایمز، یک شرکت سرمایه‌گذاری مرتبط با «هانتر بایدن»، پسر «جو بایدن»، رئیس‌جمهوری آمریکا به یک شرکت چینی کمک کرده است تا یکی از غنی‌ترین معادن کبالت جهان واقع در جمهوری دموکراتیک کنگو را از ایالات متحده خریداری کند.

به گزارش این روزنامه، نام این شرکت «بی ایچ آر»  و نام رسمی آن شرکت صندوق سرمایه‌گذاری سهام «بوهای هاروست آر اس تی» موسوم به شانگهای است. 

هانتر بایدن و دو آمریکایی دیگر در سال ۲۰۱۳ به شرکای چینی در تاسیس شرکت پیوستند. 

روزنامه نیویورک تایمز تاکید کرد که سه آمریکایی که در هیئت مدیره شرکت خدمت می‌کردند، ۳۰ درصد از آن را کنترل می‌کنند، در حالی که اداره ۷۰ درصد باقی‌مانده متعلق به سرمایه‌گذاران چینی است.

در نتیجه توافق ذکر شده، شرکت «مولیبدن چین» ۸۰ درصد از سهام معدن «تنگه فونگروم»، یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان کبالت در جمهوری دموکراتیک کنگو را به دست آورد.

به گفته این روزنامه، این موضوع با هشدار دولت جو بایدن در سال جاری مبنی بر اینکه چین ممکن است از موقعیت تسلط خود بر کبالت مجددا برای عدم تجهیز صنعت خودروسازی ایالات متحده در تولید خودروهای الکتریکی استفاده کند، فوریت خاصی پیدا کرده است.

کاخ سفید به این پرسش که آیا رئیس‌جمهوری آمریکا از رابطه پسرش با این توافق آگاه است یا خیر، پاسخ منفی داد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز