خبرگزاری کار ایران

وزارت دادگستری آمریکا علیه ۲ شهروند ایرانی اعلام جرم کرد

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۸۵۷۲

وزارت دادگستری آمریکا طی مواضعی بی‌اساس و اثبات‌نشده، دو شهروند ایرانی را به تلاش برای تأثیرگذاری بر انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا متهم کرده و علیه آنها اعلام جرم کرد.

به گزارش ایلنا، وزارت دادگستری آمریکا طی مواضعی بی‌اساس و اثبات‌نشده، دو شهروند ایرانی را به تلاش برای تأثیرگذاری بر انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا متهم کرده و علیه آنها اعلام جرم کرد.

این دو شهروند ایرانی به نام‌های «سید محسن حسین موسی کاظمی» و «سجاد کاشیان» به تلاش برای خدشه‌دار کردن اعتماد رأی‌دهندگان آمریکایی متهم شده و در یک دادگاه فدرال در منهتن علیه آنها کیفرخواست صادر شده است.

ساعاتی پیش از آن، وزارت خزانه‌داری آمریکا این دو فرد به همراه چهار شخص حقیقی دیگر و یک نهاد ایرانی را به بهانه تلاش برای تأثیرگذاشتن بر انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده، تحریم کرد.

دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا (اوفک) مدعی شده است که افراد تحریم‌شده، مهره‌های ایران برای تأثیرگذاری و نفوذ بر این این انتخابات بوده‌اند.

بنا بر ادعای اوفک، این شش شخص و یک نهاد ایرانی در بازه زمانی آگوست ۲۰۲۰ تا نوامبر ۲۰۲۰ هم‌زمان با اوج رقابت‌های انتخاباتی در آمریکا، اهداف خود را به صورت آنلاین پیش بردند.

در ادامه این ادعاهای بی‌اساس آمده است که افراد یادشده موفق به دسترسی به حساب‌های برخی از رسانه‌های آمریکایی و ۱۱ پایگاه اینترنتی دولتی شده یا برای دسترسی به آن تلاش می‌کردند. آنها از جمله اطلاعات کذب منتشر کرده یا ویدیویی با محتوای جعلی و ای‌میل‌هایی تهدیدآمیز برای رأی‌دهندگان ارسال کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز