خبرگزاری کار ایران

چاووش‌اوغلو:

تنها برنامه ما در لبنان کمک به امنیت و ثبات این کشور است

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۷۵۲۴

وزیر خارجه ترکیه تنها دستور کار این کشور در لبنان را کمک به ایجاد صلح و آرامش و برقراری امنیت و ثبات برشمرد.

به گزارش ایلنا به نقل از روزنامه الجمهوریه لبنان، «مولود چاووش‌اوغلو» وزیر خارجه ترکیه گفت که تنها دستور کار کشورش در لبنان کمک به ایجاد صلح، آرامش و رفاه برای مردم لبنان و حمایت از امنیت، ثبات و حاکمیت این کشور است.

اوغلو تاکید کرد: «در چارچوب سیاست خارجی پیشگامانه و بشردوستانه خود با همه فرصت‌هایی که در اختیار داریم، به ارائه همه امکانات و توانایی‌هایمان به برادران لبنانی ادامه خواهیم داد. ترکیه که سخاوتمندترین کشور جهان است، همچنان در سال ۲۰۲۰ حدود یک درصد از درآمد ناخالص ملی خود را برای کمک های بشردوستانه اختصاص داده است».

وی گفت: «لبنان قطعا از بحران کنونی قوی‌تر بیرون خواهد آمد. ترکیه به ایفای نقش خود برای رونق و شکوفایی لبنان ادامه می‌دهد». 

اوغلو افزود: «بر اساس گزارش بانک جهانی، لبنان یکی از بزرگ‌ترین بحران‌های اقتصادی جهان را طی ۱۵۰ سال گذشته پشت سر می‌گذارد و ما به تلاش خود ادامه خواهیم داد تا این کشور دوباره از زیر آوارها خارج شود و هویت منحصربه‌فرد خود را حفظ کند».

وی ادامه داد: «بر اساس اهمیتی که برای استقلال، حاکمیت، امنیت و ثبات لبنان قائل هستیم، در این برهه سخت، مواد غذایی، لوازم بهداشتی و وسایل حفاظت شخصی را به ارتش و نیروهای امنیت داخلی لبنان اهدا کرده‌ایم».

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز