خبرگزاری کار ایران

دیپلمات روس:

پیش‌نویس روسیه درباره سازمان منع تسلیحات شیمیایی تحت فشار آمریکا تصویب نشد

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۳۰۷۳

معاون نماینده دائم روسیه در سازمان ملل تاکید کرد که عدم تصویب پیش‌نویس قطعنامه کشورش درباره سازمان منع سلاح‌های شیمیایی تحت فشار آمریکا صورت گرفته است.

به گزارش ایلنا به نقل از تاس، «آندره بلوسف»، معاون نماینده دائم روسیه در دفتر سازمان ملل متحد و سازمان‌های بین‌المللی در ژنو گفت که پیش‌نویس قطعنامه روسیه درباره سازمان منع سلاح‌های شیمیایی در سازمان ملل تصویب نشده است.

 این دیپلمات روس تاکید کرد که بیش از یک سوم کشورهای عضو سازمان ملل متحد یا گزینه رای ممتنع‌ یا خودداری از رای‌گیری به طور کلی را انتخاب کردند.

وی تاکید کرد: «دلیل اصلی این امر  فشارهای آمریکا بوده است».

این مقام روس تصریح کرد: «آمریکا نمایندگان تعدادی از کشورها در سازمان ملل را برای جلوگیری از ارائه پیش‌نویس قطعنامه روسیه درباره فعالیت‌های سازمان منع تسلیحات شیمیایی به مجمع عمومی تحت فشار قرار داده است».

وی افزود: «متاسفانه پیش‌نویس قطعنامه روسیه در سال جاری درباره ساز و کارهای دبیرکل سازمان ملل متحد برای بررسی موارد استفاده احتمالی از سلاح‌های شیمیایی و بیولوژیکی مورد تأیید قرار نگرفت. وضعیت پیچیده بود و برخی کشورها از جمله ایالات متحده فشار زیادی بر کشورهای در حال توسعه اعمال کردند تا از تصویب پیش‌نویس ما جلوگیری کنند».

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز