خبرگزاری کار ایران

دولت لبنان:

مشتاق روابط با کشورهای حوزه خلیج فارس هستیم

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۰۳۱۴

دولت لبنان بر اشتیاق این کشور برای حفظ روابط با همه کشورهای عربی حوزه خلیج ‌فارس‌ تاکید کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، دولت لبنان امروز -‌شنبه- پس از پایان نشست وزیران درباره تیره شدن روابط با عربستان سعودی تاکید کرد که مشتاق حفظ روابط با همه کشورهای شورای همکاری خلیج فارس است.

دولت لبنان با تاکید بر بقای این کشور در صف جهان عرب تصریح  کرد که دولت به کار خود ادامه خواهد داد زیرا این کشور به دلیل شرایط دشوارش نمی تواند بدون دولت بماند.

«عبدالله بو حبیب»، وزیر خارجه لبنان گفت: «نهادهای بین‌المللی که با نجیب میقاتی، نخست‌وزیر لبنان تماس گرفتند، از وی خواستند که به استعفا فکر نکند».

وی افزود: «برای شرکت در جلسه کارگروه بحران با آمریکایی‌ها تماس گرفتیم زیرا آنها قادر به حل وضعیت کنونی با کشورهای عربی خلیج فارس هستند».

گروه بحران وزیران لبنان امروز به درخواست نجیب میقاتی نشستی را در وزارت خارجه برای بررسی بحران دیپلماتیک با عربستان سعودی برگزار کرد.

این گروه اعلام کرد که وظیفه اصلی آن رفع شکاف ایجاد شده با عربستان سعودی و کشورهای حاشیه خلیج فارس است.

در بیانیه این گروه با اعلام اینکه آنچه با عربستان سعودی و کشورهای حاشیه خلیج فارس رخ داده یک مشکل است نه یک بحران، خواستار گفت‌و‌گوی برادرانه با عربستان سعودی و کشورهای حاشیه خلیج فارس برای حل مشکل اخیر شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز