خبرگزاری کار ایران

کارشناس نظامی آمریکا:

ایالات متحده از نظر نظامی در برابر چین و روسیه ناتوان است

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۰۵۰۲

کارشناس نظامی آمریکا بر برتری تسلیحاتی چین و روسیه بر ایالات متحده تاکید کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، روسیه و چین در زمینه تسلیحات هسته‌ای و دیگر تسلیحات غیرمتعارف به طور فزاینده ای از ایالات متحده جلوتر هستند.

«دیوید پین»، افسر سابق ارتش آمریکا در مجله اینترنشنال نوشت: «برتری دو ارتش رقیب در زمینه تسلیحات غیر متعارف مانند سلاح‌های پالس الکترومغناطیسی نیز بوده است».

نویسنده با اشاره به حادثه ارتش روسیه که بیش از صد هزار سرباز را در مرزهای شمالی و شرقی اوکراین بسیج کرده است و اینکه فرماندهی اروپایی و آمریکایی سطح هشدار خود را از ترس حمله روسیه به اوکراین و غلیه بر کشورهای ناتو  به بحران احتمالی قریب‌الوقوع افزایش داده است، گواهی بر برتری روسیه است.

نویسنده ابراز نگرانی کرده است که روسیه به سیطره هسته‌ای بر ایالات متحده دست یابد و به این ترتیب بتواند رهبران آمریکایی را مجبور به خلع سلاح یکجانبه یا حتی حمله به ایالات متحده کند و در صورت وجود چنین حمله‌ای، ایالات متحده را از نقشه ژئوپلیتیک محو کند چنانچه متفقین با آلمان در پایان جنگ جهانی دوم کردند.

نویسنده به نتیجه‌گیری‌های «روبرت ورک»‌، معاون وزیر دفاع سابق ایالات متحده و «دیوید اوچمانک»، یکی از اصلی‌ترین برنامه‌ریزان دفاعی در وزارت دفاع این کشور استناد کرده است که «اگر جنگی را با روسیه و چین آغاز کنیم، ایالات متحده به سختی شکست خواهد خورد».

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز