خبرگزاری کار ایران

جو بایدن:

آماده بازگشت به برجام هستیم/ آمریکا به دنبال جنگ سرد با چین نیست

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۴۳۳۸

رئیس‌جمهوری آمریکا شامگاه سه‌شنبه در مجمع عمومی سازمان ملل سخنرانی کرد.

به گزارش ایلنا، «جو بایدن» رئیس‌جمهوری آمریکا در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد از آمادگی کشورش برای بازگشت به برجام خبر داد.

وی که در نخستین سخنرانی خود به عنوان رئیس‌جمهوری آمریکا در مجمع عمومی سازمان ملل صحبت می‌کرد، با تکرار برخی ادعاهای بی‌اساس درباره ماهیت برنامه هسته‌ای ایران، گفت که کشورش متعهد است مانع دستیابی تهران به سلاح هسته‌ای شود.

بایدن افزود که آمریکا خواستار آن است که با استفاده از دیپلماسی و روش‌های دیپلماتیک، به مساله هسته‌ای ایران بپردازد و در صورتی که این کشور به رعایت کامل توافق هسته‌ای برجام بازگردد، آمریکا نیز آماده برداشتن گام‌های مشابه است.

رئیس‌جمهوری آمریکا گفت که در صدد است از مسیر مذاکرات هسته‌ای در وین، زمینه بازگشت کشورش به برجام را فراهم کند.

وی با اشاره به پاندمی کرونا، گفت که مرگ انسان ها بر اثر این بیماری و هر مرگ دیگر، ناراحت‌کنده بوده و این نشان می‌دهد که همه ملت‌ها آینده مشترکی دارند.

بایدن افزود که باید عزمی جدی برای همکاری به منظور پیروزی بر کرونا وجود داشته باشد تا «آماده رویارویی با همه‌گیری‌های بعدی باشیم».

رئیس‌جمهوری آمریکا با اشاره به تنش‌های واشنگتن و پکن، مدعی شد که کشورش به دنبال به راه انداختن جنگ سردی دیگر نبوده و آماده تعامل با همه کشورهای دنیا است.

بایدن همچنین گفت که کشورش خواستار آن است که بار دیگر عضوی از شورای حقوق بشر سازمان ملل آمریکا باشد.

وی افزود که رهبران امروز جهان باید نشان دهند که شایستگی رهبرانی را دارند که پیش از آنها سازمان ملل را بنا کردند.

رئیس‌جمهوری آمریکا همچنین با اشاره به مناقشه خاورمیانه، گفت که به اعتقاد وی بهترین راه حل برای بحران خاورمیانه ایجاد کشور مستقل فلسطینی در کنار اسرائیل است و  این راه‌حل، صلح و امنیت اسرائیل را تضمین خواهد کرد.

بایدن در عین حال تصریح کرد که این هدف در آینده نزدیک محقق نخواهد شد.

بایدن با دفاع مجدد از خروج کشورش از افغانستان، تاکید کرد که با این تصمیم، آمریکا برای اولین بار طی ۲۰ سال گذشته در جنگی شرکت ندارد.

وی با اشاره به وضعیت جدید افغانستان، گفت که از طالبان انتظار داریم ضوابط جهانی حقوق بشر را رعایت کنند، ما خواستار آن هستیم که زنان و دختران افغانستان از حقوق کامل برخوردار شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز