خبرگزاری کار ایران

اقدام طالبان به انتصاب شخصیت‌های اقلیت‌های افغان در دولت جدید افغانستان

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۴۱۱۸

منابع آگاه از اقدام طالبان به گسترش دولت انتقالی با حضور گروهی از شخصیت‌های نماینده اقلیت‌ها و اجزای جامعه افغان خبر دادند.

به گزارش ایلنا به نقل از القدس العربی، منابع آگاه گزارش دادند که طالبان از گسترش دولت انتقالی با حضور گروهی از شخصیت‌های نماینده اقلیت‌ها و اجزای جامعه افغانستان خبر داده است و تعدادی از مقامات ازبک‌، تاجیک، هزاره، پشتون و شخصیت‌هایی از ولایت‌های شمالی به دولت اضافه شدند.

از جمله برجسته‌ترین شخصیت‌ها، انتصاب «حاجی نورالدین عزیزی» از ولایت پنجشیر به عنوان وزیر تجارت در دولت موقت است. همچنین «حاجی محمد بشیر»، تاجر افغان از ولایت بغلان به عنوان معاون اول وزیر بازرگانی و «حاجی محمد عظیم سلطان زاده» تاجر افغان و از اقلیت ازبک از ولایت «سرپل» به عنوان معاون دوم وزیر بازرگانی منصوب شده‌اند.

از جمله اسامی مطرح شده «حاجی غلام غوس نصیری»، رهبر جهادی سابق و عضو فعلی شورای رهبری حزب اسلامی حکمتیار، ساکن ولایت «لوگر» در کنار «صدر ابراهیم» به عنوان معاون وزیر کشور و «ملا عبدالقیوم ذاکر» به عنوان معاون وزیر دفاع هستند.

همچنین دکتر «محمد حسن غیاثی»، از ولایت سرپل از اقلیت هزاوه به عنوان معاون وزیر بهداشت تعیین شده است.

به گزارش منابع مذکور، این گام جدید پس از رایزنی‌های اخیر طالبان صورت گرفته است.

منابع از کابل تأیید می‌کنند که طالبان در تلاش است تا پیام‌های مثبتی به جامعه بین‌المللی ارسال و تلاش خود را برای تشکیل دولت موقت فراگیر از همه طیف‌های جامعه افغانستان اثبات کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز