خبرگزاری کار ایران

دیپلمات روس:

گزارش پارلمان اروپا درباره روسیه دخالت در امور داخلی کشور است

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۳۱۰۸

نماینده دائم روسیه در اتحادیه اروپا گزارش پارلمان اروپا درباره روابط با مسکو را نمونه آشکار دخالت در امور داخلی کشورهای دیگر توصیف کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از نووستی،«ولادیمیر چیزوف»، نماینده دائم روسیه در اتحادیه اروپا اعلام کرد که گزارش پارلمان اروپا در مورد روابط با روسیه نمونه ای آشکار از دخالت در امور داخلی دیگر کشورها است.

چیزوف گفت: «این گزارش شامل دخالت در فرایند رأی‌گیری و دخالت در زندگی سیاسی و نیز توهین به مقام‌های فعلی روسیه و اینکه آنها باید چگونه باشند و پارلمان باید چگونه باشد، می‌شود. دستورالعمل‌های خاصی برای روسیه درباره نحوه تغییر قوانین انتخاباتی و از این قبیل موارد وجود دارد».

وی گفت: «تصویب این گزارش از سوی پارلمان اروپا با انتخابات پارلمانی جاری در روسیه همزمان شده است، زیرا توجه به این انتخابات در جلسه جدید پارلمان اروپا که یک ماه بعد برگزار می شود، غیرممکن است».

این مقام روس تاکید کرد: «هرکسی که در بروکسل معتقد باشد تصمیمات مشابه ممکن است شهروندان روسیه را به اعتراض‌ها سوق دهد یا به گونه‌ای دیگر کشور را بی‌ثبات کند‌، روسیه و مردم آن را خوب نشناخته است».

وی افزود: «این سند مملو از ایده‌های بی منطق آشکار و حاوی اشتباهات واقعی است. به عنوان مثال، آنها روسیه را متهم می‌کنند که سیستم کنترل تسلیحات را برچیده است، گویی این روسیه بوده است که از معاهده موشک‌های کوتاه و میان‌برد خارج شده است و گویی روسیه اولین کشوری است که از پیمان آسمان‌های باز خارج شده است».

این دیپلمات روس با بیان ابنکه گزارش پارلمان اروپا موضع رسمی اتحادیه اروپا نیست، ابراز امیدواری کرد که این سند بعدا اجرا نشود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز