خبرگزاری کار ایران

مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته؛

گفت‌وگوی تلفنی رؤسای جمهوری چین و آمریکا/ تمدید وضعیت اضطراری آمریکا پس از حادثه ۱۱ سپتامبر/ دیدار نماینده ویژه آمریکا در امور ایران با معاون وزیر خارجه روسیه

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۸۹۰۵

گفت‌وگوی تلفنی رؤسای جمهوری چین و آمریکا، تمدید وضعیت اضطراری آمریکا پس از حادثه ۱۱ سپتامبر و دیدار نماینده ویژه آمریکا در امور ایران با معاون وزیر خارجه روسیه از جمله مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته است.

به گزارش ایلنا، مقام روس بر ضرورت حل مشکلات ایران و آژانس تاکید کرد.

- وزیران امور خارجه کرواسی و کره جنوبی، در پیام‌های جداگانه خطاب به حسین امیرعبداللهیان، اخذ رای اعتماد از مجلس و آغاز به‌کار وی در وزارت امور خارجه را تبریک گفت.

- نماینده ویژه آمریکا در امور ایران که به روسیه سفر کرده است، با معاون وزیر خارجه این کشور با محوریت برجام گفت‌وگو کرد.

- رئیس‌جمهوری آمریکا وضعیت اضطراری ملی که پس از حادثه ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ اعمال شده بود را برای یک سال دیگر تمدید کرد.

- وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در جریان سفر به روسیه، با وزیر خارجه این کشور درباره برنامه هسته‌ای ایران و برجام گفت‌وگو کرد.

- نخست‌وزیر عراق دستور افزایش دو برابری تعداد مجوز ویزای زائران کشورهای مختلف اسلامی برای شرکت در مراسم اربعین حسینی را صادر کرد.

- سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت که کشورش خواستار از سرگیری مذاکرات احیای برجام در سریع‌ترین زمان ممکن است ولی این روند نمی‌تواند برای مدت نامحدود ادامه پیدا کند.

- سناتور جمهوری‌خواه ایالت آیداهو و عضو ارشد کمیته روابط خارجی سنا خواستار طرح فعالیت‌های هسته‌ای ایران در نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی شد.

- رؤسای جمهوری آمریکا و چین بامداد امروز -جمعه- طی تماسی تلفنی گفت‌وگو کردند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز