خبرگزاری کار ایران

کارشناس امنیتی مصر:

داعش خراسان بازیگر آینده در ناامن کردن افغانستان است

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۷۴۶۹

کارشناس امنیتی مصر بر خطرناک بودن فعالیت داعش خراسان با توجه به حمه خونین به فرودگاه کابل تاکید کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، «خالد عکاشه»، کارشناس امنیتی مصر، بر جدی بودن فعالیت داعش خراسان با توجه به حمله خونین در فرودگاه کابل که منجر به کشته شدن ده‌ها شهروند افغان و سربازان آمریکایی شد، تأکید کرد.

سرلشکر عکاشه کفت: «اینکه داعش خراسان مسئولیت انفجار فرودگاه کابل در روز پنج‌شنبه گذشته را به عهده گرفت، نشان می‌دهد که این گروه تروریستی برجسته‌ترین گروه مسلح است که هم در گفتار و هم در عمل با طالبان و ایالات متحده دشمن است».

وی این حمله را یکی از بزرگ‌ترین عملیات‌ها علیه نیروهای آمریکایی طی ۲۰ سال حضور آنها در افغانستان برشمرد که  منجر به کشته شدن ۱۳ تفنگدار دریایی شد.

عکاشه گفت: «داعش خراسان، بازیگر جدید و قدیم جدید در خاک افغانستان بر اساس داده‌های موجود تا کنون احتمالا به دنبال بازیابی قدرت اولیه خود در بدو تاسیس گروه است که از همان ابتدا طالبان را دشمن خود اعلام کرد».

وی در پایان تاکید کرد که این گروه تروریستی در سودای آن است تا منطقه حیاتی خود در افغانستان را به یک مرکز جایگزین تبدیل کند و در آن رویای از دست رفته خلافت در سرزمین‌های خود را احیا کند‌‌.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز