خبرگزاری کار ایران

تاکید آمریکا بر لزوم اقدام فوری رهبران لبنان به تشکیل دولت جدید

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۳۹۲۸

وزارت خارجه آمریکا در اولین سالروز انفجار بندر بیروت، رهبران لبنان را به تشکیل دولت جدید و قادر به انجام اصلاحات فرا خواند.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، «ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در اولین سالروز انفجار بندر بیروت گفت: «یک سال گذشت و لبنان بدون دولت سپری کرد. امروز نیز نخست‌وزیر جدید منصوب شد، اما رهبران این کشور باید بدون هیچ تاخیری از تشکیل دولت جدید و دارای اختیار تام  برای اجرای اصلاحات دیرهنگام حمایت کنند».

پرایس تصریح کرد: «گروه بین‌المللی حمایت از لبنان اوایل هفته جاری نشست برگزار کرد و اعضای این گروه به همراه واشنگتن با خانواده‌های قربانیان و آسیب‌دیدگان حادثه بندر اعلام همبستگی کردند».

وی افزود: «این گروه بین‌المللی مقام‌های لبنانی را به تسریع در تحقیقات درباره انفجار بندر بیروت به منظور آشکار شدن حقیقت و اجرای عدالت فرا خواندند».

پرایس گفت: «جامعه بین‌المللی با نگرانی عمیقی شرایط حاد اقتصادی مردم لبنان را همزمان با سالروز حادثه انفجار بررسی کرده و دولت را به تلاش برای بهبود زندگی مردم این کشور با کنار گذاشتن اختلافات سیاسی ، شخصی و حزبی خود فرا خوانده است».

وی تصریح کرد که آمریکا ابزارهای متعددی چون کمک‌های بشردوستانه و استفاده از قدرت صدای آمریکا برای دعوت از رهبران لبنان به انجام کار درست و محاکمه مسئولان وضعیت موجود را در اختیار دارد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز