خبرگزاری کار ایران

مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته؛

رایزنی معاون وزیر خارجه آمریکا با مقام‌های عمان درباره مسائل منطقه‌/ محکومیت تحلیلگر پیشین اطلاعات ارتش آمریکا به ۴۵ ماه زندان/ ادعای عربستان درباره رهگیری پهپادها و موشک‌های یمن در «جازان»

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۰۰۲۸

رایزنی معاون وزیر خارجه آمریکا با مقام‌های عمان درباره مسائل منطقه‌، محکومیت تحلیلگر پیشین اطلاعات ارتش آمریکا به ۴۵ ماه زندان و ادعای عربستان درباره رهگیری پهپادها و موشک‌های یمن در «جازان» از جمله مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته است.

به گزارش ایلنا، معاون وزیر خارجه آمریکا در جریان سفر به عمان، با مقام‌های این کشور درباره مسائل منطقه‌ای رایزنی کرد.

- نخست‌وزیر مکلف لبنان پس از دیدار رئیس‌جمهوری این کشور گفت که تا حد زیادی با وی درباره تشکیل کابینه اتفاق‌نظر دارد.

- استاندار وان به همراه فرمانده ژاندارمری و رئیس پلیس استان از دیوارهای مدولار در حال ساخت در شهرستان چالدران وان بازدید کرد.

- عضو دفتر روابط بین‌الملل جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در واکنش به گزارش دیده‌بان حقوق بشر در مورد اینکه رژیم صهیونیستی در جنگ ۱۱ روزه اخیر در غزه مرتکب جنایات جنگی شده است، تاکید کرد که این گزارش ضرورت بازخواست و مجازات سران رژیم صهیونیستی را می‌رساند.

- سفیر آمریکا در عراق طی مصاحبه‌ای مدعی شد که کشورش به دنبال ترغیب روابط عادی میان ایران و عراق بوده و در صدد سنگ‌اندازی در روابط بین دو کشور نیست.

- نشریه آمریکایی پولتیکو گزارش داد که در مأموریت نیروهای این کشور در سوریه هیچ تغییری ایجاد نمی‌شود.

- تحلیل‌گر پیشین اطلاعات ارتش آمریکا به جرم افشای جزئیات حملات پهپادی به ۴۵ ماه زندان محکوم شد.

- جنبش انصار الله یمن بامداد امروز- چهارشنبه- از حمله پهپادی و موشکی به «جازان» در جنوب غرب عربستان خبر داد.

- شماری از قانون‌گذاران مجلس نمایندگان آمریکا از هر دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه، با ارائه طرحی خواستار به رسمیت شناختن شاخه سیاسی حزب‌الله لبنان به عنوان سازمانی تروریستی، توسط اتحادیه اروپا شدند.

- رئیس‌جمهوری آمریکا مدعی شد که درصورتی که این کشور هدف حمله سایبری بزرگی قرار بگیرد، امکان وقوع جنگ واقعی وجود دارد.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز