خبرگزاری کار ایران

پیشنهاد رئیس‌جمهوری مکزیک برای تشکیل اتحادیه منطقه‌ای مشابه اتحادیه اروپا

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۸۷۵۰

رئیس‌جمهوری مکزیک با انتقاد از سیستم روابط بین‌الملل در قاره آمریکا خواستار تشکیل اتحادیه منطقه‌ای مانند اتحادیه اروپا شد.

به گزارش ایلنا به نقل از نووستی، «آندرس مانوئل لوپز اوبرادور»، رئیس‌جمهوری مکزیک از نظام روابط بین‌الملل در قاره آمریکا انتقاد و پیشنهاد تشکیل اتحادیه منطقه‌ای مانند اتحادیه اروپا را مطرح کرد.

رئیس‌جمهوری مکزیک گفت: «سیاست دو قرن گذشته که مشخصه آن انتصاب یا برکناری حاکمان مطابق میل یک ابرقدرت است‌، قابل قبول نیست. باید با تحمیل و زور، دخالت، تحریم‌ها ، انزوا و محاصره خداحافظی کرد و  در مقابل اجازه دهید اصول عدم مداخله و تعیین سرنوشت مردم و حل و فصل مسالمت آمیز اختلافات را اعمال کنیم. بیایید با پیام جورج واشنگتن رابطه‌ای را در قاره خود شروع کنیم که به موجب آن آمریکا نباید از بدبختی‌های دیگران سؤاستفاده کنند. من درک می‌کنم که این یک مسئله پیچیده است؛ موضوعی که نیاز به یک چشم‌انداز سیاسی و اقتصادی جدید دارد.»

وی به عنوان نمونه‌ای از ادغام موفقیت‌آمیز در این قاره از توافق تجاری و اقتصادی بین مکزیک‌، کانادا و ایالات متحده نام برد و با تاکید بر حاکمیت ویژه مکزیک و توسعه روابط با چین افزود که تجربه مکزیک در روندهای ادغام منطقه‌ای مفید خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز