خبرگزاری کار ایران

سخنگوی طالبان:

تأمین امنیت فرودگاه کابل باید بر عهده افغان‌ها باشد نه استانبول

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۷۳۸۷

سخنگوی طالبان اظهار داشت که این گروه به‌ویژه خواستار حمایت کشورهای مسلمان برای راه حل سیاسی و پایان جنگ در افغانستان بوده و می‌خواهد روابط خوبی با ترکیه داشته باشد.

به گزارش ایلنا، «ذبیح الله مجاهد» سخنگوی طالبان در گفت‌وگویی با شبکه «تی آر تی» ترکیه، درباره خروج نیروهای خارجی از افغانستان، کنترل فرودگاه کابل و مذاکرات صلح در دوحه اظهار داشت که این گروه به‌ویژه خواستار حمایت کشورهای مسلمان برای راه حل سیاسی و پایان جنگ در افغانستان بوده و می‌خواهد روابط خوبی با ترکیه داشته باشد.

وی افزود: «ما خواهان برقراری روابط خوبی با ترکیه هستیم. ترکیه برادر ماست، از لحاظ اعتقادی نقاط مشترک زیادی داریم. می‌خواهیم ترکیه فارغ از گذشته، به حال و آینده تمرکز کند. پس از آن می‌توانیم گفت‌وگو کنیم».

مجاهد همچنین گفت که به‌رغم روابط خوب با ترکیه، معتقدیم که تأمین امنیت فرودگاه کابل باید بر عهده افغان‌ها باشد نه استانبول.

وی با اشاره به اینکه «راه حل مشکل افغانستان در گرو یک دولت اسلامی فراگیر است»، بر تمایل این گروه برای «همکاری با کشورهای دیگر برای بازگرداندن صلح و امنیت و آغاز روند بازسازی در افغانستان» تاکید کرد.

ذبیح الله مجاهد،افزود: «از هر فرصتی برای برقراری صلح در افغانستان و منطقه استفاده می‌کنیم. امیدواریم از سرگیری مذاکرات بین‌الافغانی در دوحه، پایتخت قطر نتایج مثبتی به همراه داشته باشد».

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز