خبرگزاری کار ایران

«واشنگتن فری بیکن» خبر داد؛

آمریکا بخشی از محدودیت‌های تجاری علیه ایران را لغو کرده است

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۳۸۶۳

پایگاه «واشنگتن فری بیکن» به نقل از وزارت خارجه آمریکا گزارش داد که این کشور، بخشی از محدودیت‌های تجاری علیه ایران را لغو کرده است.

به گزارش ایلنا، پایگاه «واشنگتن فری بیکن» به نقل از وزارت خارجه آمریکا گزارش داد که این کشور، بخشی از محدودیت‌های تجاری علیه ایران را لغو کرده است.

بر اساس این گزارش، آمریکا در راستای دسترسی ایران به بخشی از دارایی‌های مسدود شده‌ این کشور در کره‌جنوبی و ژاپن، به منظور تبادلات نفتی با تهران معافیت تحریمی صادر کرده است.

در ادامه آمده است که در چارچوب این معافیت تحریمی که به امضای «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا رسیده است، انتقال اموال ایران در حساب‌های محدود شده به صادرکنندگان در ژاپن و کره‌جنوبی، بلامانع خواهد بود.

این وزارتخانه در عین‌حال اعلام کرده است که این معافیت‌ها «اجازه انتقال پول به ایران را نمی‌دهد» و صرفا برای بازپرداخت شرکت‌های ژاپنی و کره‌ای است که پیش از تشدید تحریم‌های ضد ایرانی توسط دولت سابق آمریکا، اقلام و خدماتی که مشمول تحریم نبوده‌اند را به ایران صادر کرده بودند.

این تصمیم همچنین اجازه می‌دهد که منابع مالی ایران که به واسطه تحریم‌های آمریکا مسدود شده بود، بدون نقض قانون آزاد شود.

یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرده است که این محدودیت صادر شده است تا به ژاپن و کره‌جنوبی فرصتی ۹۰ روزه برای تکمیل معاملات با ایران اعطا شود.

وی افزود که دلیل اعطای این فرصت ۹۰ روزه، این است که معاملات مربوط به بازپرداخت هزینه‌ها در برخی موارد، فرایندی زمان‌بر است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز