خبرگزاری کار ایران

لاوروف:

خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان اذعان به ناکامی ماموریت ایالات متحده در این کشور است

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۱۲۰۵

وزیر خارجه روسیه گفت که خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان اذعان به ناکامی ماموریت ایالات متحده در این کشور است.

به گزارش ایلنا‌ به نقل از ریا نووستی، وزیر خارجه روسیه امروز -پنج‌شنبه- گفت که خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان اذعان به ناکامی ماموریت ایالات متحده در این کشور است.

 «سرگئی لاوروف»، وزیر خارجه روسیه در جمع دانشجویان دانشگاه فدرال شرقی روسیه گفت: «ایالات متحده صرفا نیروهایش را از افغانستان خارج نمی‌کند، بلکه با این کار به شکست ماموریتش اذعان می‌کند.»

لاوروف همچنین گفت که سازمان پیمان امنیت جمعی ‌باید هر چه سریع‌تر هرگونه حمله‌ای به تاجیکستان از اراضی افغانستان را بررسی کند.

وزیر خارجه روسیه در ادامه گفت که گروه تروریستی داعش حضور خودش را در بخش های شمالی افغانستان و در نزدیکی مرزهای متحدان روسیه، تقویت می‌کند.

لاوروف همچنین در پاسخ به اینکه آیا روسیه در بحبوحه خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان به این کشور نیرو اعزام میکند یا خیر گفت، پاسخ واضح است.

وی گفت: «ما نیرو به افغانستان اعزام کنیم؟ به گمان من پاسخ روشن باشد.»

این دیپلمات روس همچنین گفت که تهدید حملات تروریستی در افغانستان در سایه خروج نظامیان آمریکایی از این کشور رو به افزایش است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز