خبرگزاری کار ایران

هشدار مقام‌های روس در پی حادثه تجاوز ناو بریتانیا به حریم آبی این کشور

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۴۷۳۳

مقام‌های روس هشدار دادند که حوادثی مانند نقض مرزهای دریایی روسیه در در شبه‌جزیره کریمه توسط ناوشکن انگلیسی عواقب بسیار وخیمی را به همراه دارد.

به گزارش ایلنا به نقل از نووستی، «سرگئی ریابکوف»، معاون وزیر خارجه روسیه امروز -پنج‌شنبه- هشدار داد که حوادثی مانند نقض مرزهای دریایی روسیه در سواحل  کریمه توسط ناوشکن انگلیسی عواقب بسیار وخیمی را به همراه دارد و مسکو اقدامات لازم را برای تضمین امنیت خود انجام خواهد داد.

ریابکوف هشدار داد هر کس مرزهای روسیه را به بهانه آزادی ناوبری نقض کند و چنین رفتارهای تحریک‌آمیزی انجام دهد، عواقب آن را خواهد دید.

وی افزود: «امنیت کشور ما در صدر همه اولویت‌ها قرار دارد.»

وی در پاسخ به پرسشی درباره اقداماتی که مسکو می‌تواند برای جلوگیری از تکرار چنین حوادثی در آینده به ویژه با شرکای امریکایی اتخاذ کند، گفت: «ما می‌توانیم خواستار رفتار عقلانی و احترام به قانون بین‌المللی شویم اما اگر این اقدام موثر نباشد و همکاران متوجه خواسته‌های ما نباشند، می‌توانیم اصل هدف را و نه مسیر آن را بمباران کنیم.»

این در حالی است که نیروهای ارتش روسیه روز گذشته و پس از اقدام ناوشکن جنگی انگلیسی به نقض مرزهای روسیه در سواحل کریمه به طور هشدار‌آمیز چندین شلیک انجام دادند.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز