خبرگزاری کار ایران

آغاز به کار عملیات تغییر قانون اساسی در شیلی از ماه آینده

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۳۰۴۰

مجلس مؤسسان قانون اساسی شیلی از چهارم جولای کار خود را برای تهیه پیش‌نویس قانون اساسی جدید آغاز خواهد کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، مجلس موسسان قانون اساسی شیلی از چهارم جولای کار خود را برای تهیه پیش‌نویس قانون اساسی جدید به منظور تغییر قانون اساسی به ارث رسیده از دوران دیکتاتوری ژنرال «آگوستو پینوشه» آغاز می‌کند.

«سباستین پینرا» رئیس‌جمهوری شیلی روز گذشته -یکشنبه- طی یک سخنرانی خواستار برگزاری اولین جلسه این مجمع موسسان با ۱۵۵ عضو شد که به مدت ۹ ماه مهلت داده می‌شود تا امور لازم را قبل از برگزاری همه‌پرسی درباره متن انجام دهد.

وی گفت: «این مجلس فرصت بزرگی برای دستیابی به توافق‌های گسترده و محکمی است که امکان تنظیم قانون اساسی مورد قبول و احترام همگان را فراهم می‌کند.»

قانون اساسی جدید از مهم‌ترین خواسته‌های معترضانی بود که در ۱۸ اکتبر ۲۰۱۹ به خیابان‌ها آمدند. این قانون جایگزین متنی می‌شود که دلیل اصلی نارضایتی‌ها و نابرابری در یکی از مرفه‌ترین کشورهای منطقه است.

متن جدید جایگزین قانون اساسی مبتنی بر اصول لیبرال خواهد شد که از زمان بازگشت کشور به دموکراسی در سال ۱۹۹۰ چندین بار اصلاح شده است.

روند تغییر قانون اساسی شیلی در ۱۵ نوامبر ۲۰۱۹ با موافقت احزاب اصلی سیاسی برای آرام کردن تنش‌های اجتماعی ناشی از تظاهرات ماه قبل آغاز شده است.

 

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز